16 april 2010

Att en dålig morgon

kunde vända och bli en så bra dag!!

När jag vaknade imorse, vaknade jag med ett léende..men när jag ganska snart insåg att det var grått, blött och skitväder ute drogs mina smileband ner med en gång.
Men jag hoppade upp på trampmaskinen och svettades i 30 minuter innan jag njöt av min gröt frukost.
Denna kickstart var bara en början på min effektivitet idag.
Jag har hunnit städa badrummet, tvätta, diska, duscha, grovrengöra ugnen (den var VERKLIGEN i behöv av en skrubb-skrap-och skumtvätt, nästan som guldprogrammet på Statoil...;D), fixa lunch, göra mig iordning innan jag cyklade ner till Fräcka Fröken på Kungsgatan för en fika med Björn på TOPFORMULA, där vi satt i den då gassande solen och smed lite framtidsplaner...upp på cykeln igen och iväg till gymmet för ett styrkepass alá triceps och mage + 20 min på crossen.
Äntligen klart, nopp upp på cykeln och cykla de 5 km hem igen.
När jag väl kom hemhade jag absolut ingen lust att sätta mig i soffan o glo eller göra något annat tråkigt skitgöra...SÅ jag bytte om och snörade på mig joggingskorna och gav mig ut på en härlig powerwalk på 45 minuter i kvällssolen. Puh, nu är det väl iaf lite lugn o ro att se fram emot..? JA! Det har jag gjort mig förtjänt utav.
...........................................................................
Dagens hopkok till lunch blev en grönskaswook på rödbeta, kålrot, lök, purjo, champijoner, paprika tillsammans med kalkon + ett stekt ägg (på tre vitor & en gula)Efter powerwalken behövde jag fylla på lite energi, det bestod av keso, kesella, några jordgubbar, hackat äpple och gojibäruppe på en riskaka toppat med kanel!
Muuuums
Nu väntas bara en dusch, förbereda middagen till kvällen och vänta på att Daniel kommer hem ifrån gymmet. Kanske det blir att hitta på nåt med Tobbe & Nina ikväll, vi får se vad som händer

Inga kommentarer: