07 juli 2008

Scones

Jag blev så otroligt sugen på scones igår men då det inte är det bästa att stoppa i magen;) så jag gjorde det jag är bäst på...hittade på ett eget recept;)


180 grader

8-10 minuter


1 dl mjöl (gärna fullkorn, råg lr dyl.)

1 dl bakepro

10 g olja

2 msk vaniljyoghurt

70 g kesella

1 tsk bakpulver

lite salt

---------------------------------------

Ett mer proteinrikt scones recept, kanske inte fullt så smaskigt som det andra men väl värt att prova för de som vågar... ;)


1/2 dl rågflingor

1/2 dl havregryn

1 dl bakepro

1/2 dl vaniljprotein

1 tsk bakpulver

100 g kesella

0,25 dl vaniljyoghurt


Gårdagens lunch.
Scones med ägg, räkor och keso, mums.

Lycka till!!!



Nu är det dax för nattprotein 20g, 0,25 dl mjölk, 0,75 dl vatten och lite hallon & mixa. Mums.

Natti natti



8 kommentarer:

karin sa...

Heej
Kul med recept som man kan använda bakepro i.
Jag har en burk som står här hemma och jag har inga recept så du får jättegärna dela med dig om du har fler med bakepro som ingrediens:)
Bra sida:O)
//K

Unknown sa...

Hej sötnos!!
man behöver inte vara i topphumör 365 dagar om året, även du får känna dig lite nedstämd!!
Jag tycker du är jätte duktig som kämpar på=) puss

Unknown sa...

Glömde att tacka för ditt scones-recept, så underbart goda de blev!!! du är en pärla!!

Fia sa...

Åh vilken duktig! :D Jag ska oxå prova å baka "dina" scones....

Hoppas det känns bättre i kropp o huvve idag! :)

*KRAM*

Millan sa...

Karin: Roligt att du gillade receptet. Ska jag vara riktigt ärlig så kan jag ha i lite bakepro i allt som jag bakar;) Det mättar väldigt bra och extra protein har väl inte skadat nån..?
Man ska igentligen ersätta upp till 25% av mjölet i bakningen. Men jag tar alltid lite extra, den ända nackdelen som jag har märkt om man tar för mycket är att brödet, eller bakverket smakar lite syntetiskt och konstgjort. Det är bara att prova sig fram.
Lycka Till!!
Kram

Millan sa...

Lina: Du är alltid så gullig mot mig!! Kan tänka mig att du gillade sconsen....Jag vet ju att du älskar att baka. Ta hand om dig.
Puss & Kram!

Millan sa...

Fia: Ibland sätter suget in när allt runt ikring känns hopplöst, då får man passa på att unna sig det bästa av det sämsta (om du förstår vad jag menar...)
Hoppas du gillar sconsen.

Idag mår jag TOPPEN!!! Allt känns jätte bra, den vanliga, glada, positiva Millan är nu tillbaka, jiippii.
Kram!

Recept scones bakning cheesecakes cupcakes choklad bröd bakrecept sa...

Låter inte som ett dumt recept det. Får jag pröva på nån dag här.
Fin blogg du har förresten, Kram!
Scones recept