14 april 2009

Frukost

Jag älskar min gröt frukost. Mina frukostar måndag-fredag ser ut ungefär så här:
20 g fiberhavregryn, 10 g rågflingor, 5 g kruskakli, psylliumfrön/linfrön, salt, kanel & ingefära. 2dl vatten, 1,5 minuter i micron. 1/2 näve blåbär & 1/2 näve hallon (frysta) rör jag ner när gröten är klar.
20 g vaniljvassle & 1 dl sojamjölk (light) mixar jag med stavmixer. Tillsätter en näve frysta hallon och mixar till en slät och tjock "gegga". Jag vispar "geggan" någon minuter med elvisp tills jag fått en lagom fluff. Jag klarar inte av att göra den jätte fluffig (mkt luft) då min mage blir väldigt uppblåst. Iskall fluff ovanpå gröten som är lite jummen är SKIT GOTT, ni måste prova!

6 kommentarer:

Petra sa...

Men gud så gott det där såg ut...

Härlig blogg för övrigt! Hittade den idag av en slump, och sitter nu och sträckläser :D

Millan sa...

Petra:
I love it, du måste prova!
Hihi, kul att du gillar min blogg
;0) /Millan

Anna sa...

OJ va gott det lät :)

Millan sa...

Anna:
mmmm, det är mumma.
Trevlig helg!! //Millan

Ebba sa...

Gjorde fluffen både igår kväll och till frukost imorse =) Supergott! Mycket godare än med bara proteinpulver ju. =)

Millan sa...

Ebba:
visst är fluffen mumma, va roligt att du gillade den;0)Kram