21 december 2009

Min proteinpannkaka

Efter 40 minuter på trampmaskinen och något ont i magen var jag tvungen att äta nåt. Jag hade ingen matlust så det var inte därför jag hade ont, utan det är min stressmage som gör sig påmind just nu. Jag var inte sugen på att äta någontin förutom min gamla hederliga proteinpannkaka. Den som jag nästan åt varje dag innan dieten, men inte en endaste gång under.
Idag gjorde jag såhär:
3 äggvitor, vispa till hårt skum, tillsätt en tsk sötningsmedel och vispa. Jag hade i 20g Whey Isolat ifrån PF med Äpplesmak!! Och fortsätt vispa.
Klicka ut all smet på en plåt/form och ha på massa kanel.
175 grader i ugnen i ca 10 minuterSom topping hade jag idag keso & kesella blandat med bär (vinbär, hallon, björnbär) och en kapsyl med funlight appear Så jäkla mumsigt. Det gick ner på fem röda...jag vill ha mer!
Nu är det dax att göra lite nytta här hemma, tills Daniel kommer hem...skulle även behöva slänga i en färg i håret...får se om jag orkar;o)

2 kommentarer:

Anonym sa...

mums, det ser gott ut. Glad att det finns personer som du som delar med sig av sina ideer. Man fastnar gärna i samma saker.... God jul!
Hälsn. Tirre

Millan sa...

Tirre:
Tack för att du visar din uppskattning!
Gott nytt år, Kram Millan