04 januari 2010

ProteinFluff

Här kommer äääääntligen det efterlängtade PROTEINFLUFFET!!!
Jag rör alltid ut proteinet med liiiite lite vatten, max 1 dl till 20 g Pure Casein. Sen ställer jag in det i kylen så det får stelna till sig, för det är en jätteskillnad på vassle o cassein i konsistensen(för er som aldrig har provat cassein tidigare så kommer ni nog inte gilla det om ni inte gör det "på rätt" sätt från början).
Om man inte låter ett cassein få "stå till sig" ngr minuter innan man ska äta det så är den "mjölig" o grynig i konsistensen.
Jag låter den stå ca 15 mnuter i kylen, sen vispar jag den med min ballong-elvisp i någon minut. Sen åker den in i kylen på nytt, tills den är redo att ätas...När det är dax att äta fluffen vispar jag upp den riktigt ordentligt igen, nu något extra för tjockare o härligare fluff.Den ska bli så tjock att man kan vända bunken upp o nerI detta fall använder jag mig av Pure Casein Jordgubb ifrån Proteinfabrikken
För lite extra lyx blandar jag i bär o granatäpple
Sen är fluffen redo att avnjutas!!!!
Smaklig spis :o)

12 kommentarer:

Maria sa...

bra tips för att få bort den mjöliga känslan! tack :)

Ebba sa...

Proteinfluff är en favorit :D Love it!

Lisette sa...

Jag har läst din blogg under någon månads tid och jag är riktigt positivt överraskad. Du har en jäkla självdiciplin och du är en av mina förebilder. Kör hårt tjejen!

Anonym sa...

Hej Millan!

Funkar receptet enbart med kasein eller går det med vassle också?

Ser smarrigt ut =)
Gjorde nyss en av dina proteinpannkakor och den slank ner lätt.

Hälsn. Malin.

Anonym sa...

ååå tack millan och ursäkta mitt tjat men den ser så lockande ut! kram Tirre

Millan sa...

Maria:
Varsågod!! ;o)

Ebba:
Löööööööööööv it tooo!

Lisette:
Välkommen, hit tjejen!! Roligt att du har hittat hit och att du gillar min blogg,och Du TACK snälla för dina fina ord, du är så välkommen tillbaka:D
Har jag självdisiplin??? Kanske det, jag försöker ialla fall.
Kram Millan

Malin:
Kul att du gillar mina pannkakor.
Visst går det all "fluffa upp" vassle oxå, men inte alls på samma sett som cassein, blit inte lika tjockt och fast fluff. Men prova vet jag;o)
Lycka till, kram!

Millan sa...

Tirre:
VARSÅGOD!!!

Anonym sa...

Hej igen!

Katastrof, använd inte vassle protein =/ gick inte att få någon fluff över huvudtaget så den åkte ner i slasken =(

Hälsn. Malin.

Petra sa...

Åååh vad jag ska pröva detta DIREKT! Har länge funderat över hur man bäst fluffar upp proteinet, men har inte orkat experimentera fram nåt... men NU jäklar ska här fluffas! :D

Millan sa...

Malin:
Din stackare, jag har gjort samma misstag som du och misslyckats, MEN om man använder stavmixern och har i lite bär, tex hallon o blåbär så går det jättebra att jobba upp ett härligt skumm/fluff. Glöm inte att bara ha i LITE vatten i taget. Prova:D
Kram

Petra:
Hoppas du har provat och förhoppningsvis lyckats oxå!!! Kram

Anonym sa...

Hej!

VAR hittar man en ballonelvisp??? har letat efter en sådan i över 1 år men inte hittat någon.

Millan sa...

Anonym:
Den jag har är ifrån Philips. En multivariant.
Jag skickar med en länk så du kan se vilken jag har, den går att köpa nästan överallt och den är SKITBRA, jag älskar den!!
Lycka till,
Millan

http://www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=43505&productId=222882&SellingFlag=SearchText&extcmp=SE_AFF_K_ELEC1