08 december 2008

Dagen efter dagen D

Frukost på hemmaplan, yoggi med egen mûsli, mmm. Det var länge sen. Och det bästa Kaffe med min soja mjölk. Jag la av med kaffet i tisdags förra veckan och kände av kraftig huvudvärk i tre dagar (jag dricker ganska mycket kaffe + äter koffein tabletter dagligen) så igår svepte jag fyra koppar kaffe, det var mumma.


Hemma och tillbax i vardagen igen...eller vilken vardag? De senaste månaderna har ju blivit min vardag.

Som de flesta kanske redan vet så gick det ju inte såvärst bra för mig igår under min tävling... Jag åkte tyvärr ut redan efter första ronden vilket Självklart är jätte tråkigt. Jag fick inte chansen att visa upp min fantastiskt fina dräkter, endast den svarta bikinin:(

Jag är självklart jätte ledsen att det var över på så kort tid, men såå nöjd över mig själv ända. Mitt mål som jag har sagt sedan länge var att bara ta mig upp på scenen, det var en vinst för Mig!

Jag kommer att lägga upp lite mer bilder vartefter, såfort jag själv har fått ifrån dem som har fotat, jag har inte sett några bilder ifrån tävlingen själv. Lägger upp några bilder som vi tog på hotellet efteråt, så får ni se min dräkter iallafall;)

En bild innan vi sätter igång att lägga första av fyra lager ProTan... (en riktig vätskefylld blekfis, ingen skönhet precis)
Fredag kväll, efter inregistreringen. Jag hade laddat med så mycket vätska jag bara kunde under hela dagen. 9 liter blev det tillslut. Ni kan ju gissa hur många gånger toaletten besöktes under denna dag?

Resultatet av två lager färg, ser lite fräshare ut va? Jag fick improvisera och klä mig i det som kändes mest naturligt?;) En sopsäck, medans färgen torkade. Jag var inte så sugen på att springa runt naken hemma hos vår kompis Kenna (även om jag vet att du skulle gilla det Kenna...=0)
På lördagkvällen han vi med en runda inne på Lissebergsmarknaden, det är så otroligt fint och mysigt. Ni som inte har varit där, det är väl vär ett besök. Varken jag eller Daniel hade någon särskilld ro att gå i timmar där inne, mina tankar var någon annan stans;) Det var mysigt att bara få komma ifrån Hotellet och gå en runda. Jag har ju inte haft någon julkänsla tidigare, men efter besöket på Lisseberg så kom min motivation.....

Tillbax på Hotellet var det dax att finjustera dräkterna, se till att band, stenar och spännen satt på plats.

Min sista måltid innan läggdax, dagen före den Stora dagen;) Ugnspannkaka med blåbär och kanel, äpplemos + vanilj & chokladglass. Visst är det härligt att gå på diet=) Jag njöt, kan jag lova.

Trots att jag åkte ut så tidigt är jag jätte glad och nöjd ända. Jag fick ju en medalj!!!

Några bilder ifrån korridoren på Hotellet. det kändes jätte naturligt att springa runt "halvnaken" ibland folk som skulle till hissen som inte fatta nånting, hihi, men det bjuder jag på.

Tack snälla Lina för alla hjälp, stöd och otroliga engagemang med mina fina dräkter. Jag tycker att mina dräkter var finast!!!!!

Tack snälla Sandra för smink och hår, jag kände mig snyggast, du är bäst!!! Jag älskar Dig.

4 kommentarer:

Erica sa...

Oj, gud vilken kropp du fått Millan! Allt slit har verkligen gett resultat!
Förstår inte att du åkte ut så fort... du måste ju lätt ha varit den mest snygga och muskulösaste tjejen där!:-)
Så himla ledsen att vi inte kunde vara hos dig, men hoppas att det kommer fler tillfällen??
Många kramar och stort GRATTIS, för vet du vad, för oss är du en VINNARE!

Sara Broms sa...

Grattis tjejen!! Du e skit snygg & kanon duktig!!=) unna dej nu lite choklad & hör av dej när du landat & har tid att ses=) KRAMAR!!!!

Millan sa...

Erica: Du är aldeles för söt iaf:) tack snälla för de fina orden. Det var bara tur att ni inte kom ner och tittade, det var ju inte så mycket att titta på, eftersom jag åkte ut så fort. Men jag lovar att det kommer att bli fler tillfällen, jag vill upp på scenen igen, det var verkligen skit kul! Resan dit innehöll ju en hel del blandade känslor som du vet;) Men det är väl värt det! Puss & Kram!

Millan sa...

Sara: Tack snälla. Jag lovar att jag har unnat mig både en, två och några fler bitar choklad, hihi. Det är det bästa som finns!! vi måste försöka få till en fika framöver, eller en middag (då kanske grabbarna oxå får vara med) hälsa Kimmo att jag är sugen på att dela en flaska vin med honom;) Kram!