28 december 2008

Julhelgen


Då var ännu en jul över. Den här julen var den första som jag verkligen inte hade några julkänslor för. Visst hade vi det mysigt och trevligt, men ingen känsla för att det var JUL.
En trevlig dag tillsammans med familjen bara och en massa god mat och sötsaker.
Jag var ju ledig den 23e så jag var på ica maxi kl 8 och storhandlade innan mamma kom och hämtade mig för att åka ut med alla 100 kassar mat till mamma.

Mamma och jag stod i köket hela dagen i både grytor och kastruller.
Mamma stod för alla gamla klassiska julbords recept meddans jag stod för lite nymodigheter, och självklart med nyttigt tänk. jag gjorde bla, revbensspjäll, rödbetsallad på mini creme fraiche och kesella, kycklingköttbullar, gubbröra på mini fraiche o kesella, skagenröra med äggvita och keso, jansson på mini grädde, kyckling med feta, lax o spenat låda, vörtbullar + två desserter, Hallon o grötdessert & pepparkaks cheescake.
Det blev inte många timmars sömn natten till julafton, vi höll på långt in på småtimmarna och kl ringde tidigt. Sandra och Daniel kom ut och åt en "riktig" gröt frukost tillsammans med oss. Eftersom vi ska fira "julafton" med min familj på juldagen så ville vi iaf träffa dem den 24e.
Det var jätte mysigt.
Daniel och jag åkte vidare till Daniels mamma för att fira jul hos dem med vid lunch.
Julaftonsfrukost




Mamsen står och fixar i köket

Fixar det sista med julklapparna den 22e.
Linda & Thomas är glada över att de fick en liten julklapp (Olivia är alltid glad)
Julklappas spelet är i full gång;)

Världens finaste karl

Vi fick oxå en klapp av Tomten.
Familjefika hos mamma den 25e (vi firade "julafton" 25e hos min mamma i år)
Pepparkakscheescake


Mina små vörtbullar
Patzie fick ett Wii som vi var tvugna att inviga med både bowlingturnering och några hål på golfbanan.
Märks det vem som är mest bortskämd?? Hon fick ligga i soffan meddans vi andra fick stå=)

5 kommentarer:

Linda sa...

Jaha... kortet på dig och Daniel var utvalt med omsorg, jag såg retarded ut... jag vill faktiskt be om ett snyggt kort på mig... det kanske inte fanns nåt snyggt på mig?! En sak till jag fick inte smaka någon pepparkaks cheesecake och inga vörtbullar. Här var man inte så älskad som man trodde ♥

Hanni's sa...

Härlig bild i headern! Har ju massor att ta igen här. =)

God fortsättning förresten!

Millan sa...

Linda: Lilla gumman, det kortet var ett av de bättre på dig, du blir inte snyggare än så;)
Sötnos, det finns en påse vörtbullar kvar i frysen, tanken var faktiskt att jag skulle ta med mig den påsen till Tolle, men glömde den. Jag kan skicka dem med posten om du så gärna vill ha dem?
Puuss & Ktam!!

Millan sa...

Hanni: Tack snälla gumman, det är alltid roligt när man kan inspirera andra till nåt, kämpa på. Gott Nytt år, Kram!!

Hanni's sa...

Hehe nu tänkte jag mest på att jag har några inlägg att ta igen i din blogg. Men helt klart att det var längesedan jag själv var i tävlingsform! =)