22 december 2008

Värsta tänkbara SKIT!

Jag hade tänkt skriva ett glatt och positivt inlägg idag, men allt känns mer är skit just nu. Influensan är snart helt borta så jag kände mig ganska glad i morse när jag vaknade, något trött bara vilket gjorde att jag hoppade över morgonspinningen när klockan ringde halv sju.
Jag hade lite ont i magen när jag vaknade, men tänkte inte så mycket mer på det, så kan det vara ibland.

Till att börja med så började min skit dag med att det blåste storm när jag cyklade till jobbet, det brukar vanligtvis ta 16-18 minuter, idag tog det 27 min, jag var tvungen att spänna hela kroppen för att hålla mig kvar uppe på cykeln. Så när jag kom till jobbet hade jag dragit på mig en sträckning i ryggen vilket gjorde skit on och bara högg när jag rörde mig...

Men det värsta av allt är att jag är MAGSJUK:(
Värsta tänkbara läget att dra på mig en magsjuka på.. Jag gick hem ifrån jobbet och har bara legat på soffan och sovit hela eftermiddagen. Jag har bara ätit två mackor och en liten tallrik fil idag. Jag känner mig hungrig, men samtidigt gör det så ont i magen och rädslan att allt ska komma upp igen, gör att jag kör en "deff-style" och avstår.

Jag är inte klar med mina julklappar, när ska jag fixa dem? jag hade tänkt köpa de sista idag.
Jag har sedan länge planerat att jag skulle iväg och handla tidigt imorn bitti för att sedan åka ut till mamma på landet och bara laga mat, baka och julmysa. Som det känns just nu, så får jag mysa med mig själv och soffan, i min ensamhet.
Jag verkligen HATAR att vara sjuk! Det finns inget värre. Pga dåligt kost och vätske intag idag gör att jag har jätte ont i huvudet och känner mig fortfarande matt och slö i kroppen oxå. Som tur är så har jag ingen feber iaf.

Igår körde jag mitt första gympass och det gick jättebra, rygg + baksida axlar. Ordentlig träningsvärk har jag idag oxå, som pricken över iet.

Jag ska försöka få i mig nåt enklare att äta innan jag hoppar i säng. Jag hoppas för gudsskull att jag är FRISK i morn.

4 kommentarer:

Erica sa...

Vad fin du gjort din sida, och vilken underbart header!
(Stavas det så??!)
Bilden är både djup och väldigt vacker:-)
Tråkigt att vara sjuk:-( Hoppas du mår bättre i morgon!
Puss på dig! Och GOOOOD JUUUUL! för i morgon är det JULAFTON!

Unknown sa...

Stor kram från mig och håller tummen att du har ALLA krafter du vill och behöver ha imorgon!

http://www.fitnessguru.se/

Millan sa...

Erica: Tack hjärtat, du är så snäll. Puss

Millan sa...

Sid: Tack, jag är nu frisk och pigg som en nötkärna;)