29 december 2008

Trött och olust

Trött och noll motivation och lust till ingenting.....så känns det just nu.

Jag får boosta mig med lite färgglad mellis ihopp om att humör och lust förbättras lite.
Jag älskar färsk frukt, det är riktigt underskattat. Tillsammans med kesella mixat med mango & hallon & lite vaniljprotein som jag slängde in i frysen en timme blir som en riktig lyxig dessert. Jag är nog lite piggare och gladare redan nu när jag sitter och väntar på att få sätta gaffeln i mellisen;)

Jag vet inte vad det var för storm av olust som svepte förbi mig för en stund sen. Jag som var så pigg o glad hela förmiddagen.

I morse var det dax för lian igen, efter några dagars ledighet såg jag fram emot denna dag som vi hade planerat att köra HPB (Hälsoprofilbedömning på personalen på Häktet). Skit kul, inte en enda jäkel hade skrivit upp sig!!!

Jag kan inte förstå, vi är där för deras skull, utför en rad olika tjänster till dem, och allt är GRATIS! Men ingen visar nåt engagemang. När vi pratar med dem säger nästan alla att de är intresserade, att de vill och att de ska komma på våra träffar, men inte när det kommer till kritan. Då sitter jag och Sofia alltid själva och känneer oss jätte dumma. Flera timmars planering och uppladdning inför våra olika projekt, men för ingen nytta, j-vla latmaskar (får man säga så??).

Så jag och Sofia satt och pratade om våra jultraditioner, plus att vi iallafall skrev iordning ett tränings program åt personalen, utifrån det ärbetet och arbetsuppgifter som du utför varje dag. För att de förhoppningsvis ska kunna stärka de mest utsatta och skadedrabbade musklerna, men vi får väl se hur många som är intresserade att följa dessa program, eller vad tror du Sofia?? ;)

Jag ser fram emot dagen imorgon, då vi ska vara i gymmet på fängelset hela dagen och förhoppningsvis instruera och ge tips till någon intresserad. Men vi får väl se...

Vi kände oss ganska nöjda med vår arbetsdag runt 12 tiden, då passade jag på att åka till gymmet. Det känns jätte skönt att ha kommit igång med träningen nu ÄNTLIGEN. Jag tränade ju en gång efter tävlingen, sen åkte jag ju på influensan. När jag kände mig frisk ifrån den två veckor senare tränade jag ett pass, sen åkte jag ju på nån konstig magsjuka/matförgiftning eller vad det nu var för obehagligt.

Första riktiga känslan och suget kom efter passet på juldagen, efter det har jag hunnit med tre pass och det är jätte roligt att träna igen. Jag tar det ganska lugnt nu första vecka, dels för att minimera skaderisken efter ett så långt uppehåll och att jag har Världens värsta träningsvärk i hela kroppen, men det är skönt. Jag är back in business=)

Nu ska vi iväg till Erica, Danne och mina underbara barn Elina & Lucas och käka lite kvällsmat. På återséende, Kram!


Inga kommentarer: