15 december 2008

Jäkla snor....


Nu är det faktiskt lite synd om mig, igår låg jag bara hemma och snorade, harklade mig och bäljde kopp efter kopp med te. Jag har sååå ont i halsen:( Jag hade även lite feber igår, det värsta jag vet är att vara sjuk, det finns inget värre. Visst är jag glad och tacksam att jag åkte på influensan den här helgen. Hade det varit förra helgen hade ju tävlingen varit körd, och nu blir jag förhoppningsvis frisk till nästa helg, med julen för dörren, vilket känns ganska skönt.

Det är tråkigt att behöva missa praktiken, för just idag skulle vi göra hälsoprofilbedömningar, vilket jag såg fram emot. Jag får passa på att sortera och rensa lite ibland alla mina recept, nu när jag "får" äta så kommer jag att laga massor av god mat. Det har jag längtat efter under dieten. Att få LAGA mat!

I lördags ställde jag ju in min och Daniels planerade mys, men vi gjorde det bästa möjliga av det ändå. Vi var hos svärmor och åt räkmacka. Hon gör en så underbart god med handskaladeräkor, massa äggvita och sparsamt med majjo, massa sallad o grönsaker, allt detta uppe på en stor hönökaka, det var yummie.

På kvällen såg Daniel och jag på en film och åt kex, ost och lite annat gott. Jag drack en HEL flaska vin. Jag trodde att antingen så somnar jag eller blir jätte full. Men jag blev lagom avslappnad=)


Det var jätte gott med mitt favorit vin, San Valentin. Jag har längtat efter att få avnjuta ett gott vin, jag har inte druckit nåt vin sen min 25-årsfets 2 juni (ett halvt glas på vår bröllopsdag 28/7).




Jag var på bolaget och köpte på mig fyra flaskor av mitt favorit vita vin och fyra röda. Jag tycker om att ha vin hemma, man vet inte när man blir sugen på ett glas.

Igår gjorde jag inte många knop här hemma, Daniel storstädade och jag låg mest och gjorde ingenting. Min mamma och Johan (mammas man) var förbi och åt lite med oss. Jag dukade upp en stor och god buffe med kallskuret och varmt + att jag hade gjort potatismos och stekt strömming. Jag var på ica i fredags och blev så sugen på stekt stömming och köpte ett halv kilo.

Potatismos med morötter ger god smak och fin färg, inget smör i, bara sojamjölk, salt, peppar och färsk riven muskot

Jag började att panera med havregryn + ägg + kruskakli, men struntade i havregrynen sen. Istället för att steka dem i pannan i smör/olja la jag dem på en plat i ugnen 225 grader i ca 10 minuter.

Kramis!!!

Inga kommentarer: