09 december 2008

Rostade frön & nötter


Jag började min morgon med att rosta nötter och frön och fixa egen hemmagjord mûsli, som jag sedan njöt av tillsammans med krämig vaniljyoghurt.

Jag har en otrolig svidande träningsvärk i hela kroppen. Jag vaknade tidigare än planerat idag och hade svårt att somna om. Känns som om kroppen har vant sig vid att inte sova så många timmar.
Jag har ju lovat mig själv att ta det lugnt med träningen den här veckan, en hel träningsfri vecka, det har jag aldrig haft. Det känns lite konstigt måste jag säga. Men jag kände mig jätte sugen på en morgonpromenad när jag vaknade....men benen sa ifrån, vaderna bara spjernade emot. Jag får nog vara "duktig" och bara vänta.
Jag såg resultatlistan igår och såg att jag kom på 16:e plats, 1-15 gick vidare:(
Lite tråkigt, men jag är otroligt glad och nöjd ändå som jag tidigare har sagt, för mig är inte placeringen det viktigaste (även om det självklart är roligare att få en högre placering).
Att jag satt upp ett mål för mig själv och att jag kom ända fram var MIN VINST! Jag har haft en otroligt rolig (och självklart jobbigt tidsvis) väg fram i mål. Jag har lärt mig massor om mig själv, min kropp och att prioritera olika saker här i livet. Jag älskar mitt liv.
Helgen i Göteborg var jätte spännande och rolig. Utan alla mina vänner och familj som jag har haft runt omkring mig skulle jag aldrig klarat mig.
TOBBE & NINA, ni är helt underbara, tack snälla för en mysig, spänd/koncentrerad och laddad helg tillsammans.
Och Tobbe, utan Dig, ditt stöd och kunskap så vet jag inte vart jag hade stått idag, troligtvis hade jag suttit i publiken i söndags. Tack för allt!
Min otroliga, underbara, fantastiska man & coach Daniel ska ha mest uppmärksamhet än någon annan, att du min ängel har stått ut med mig och trott på mig Hela vägen har varit det mest avgörande. Du betyder allt för mig, Jag Älskar Dig!!!!
Jag är mer taggad, sugen och motiverad på nästa tävling nu. jag vill tävla igen. Gärna så snart som möjligt, jag vill inte vänta till Fitnessfestivalen nästa år. Det var verkligen skit kul.
Jag vet mina svagheter, problem och brister som jag nu ska jobba stenhårt på för att prestera så grymt mycket bättre på nästa tävling, jag Lovar!!! Vill man så kan man, det är bara att ge sig fan på det.
Pussi Puss :x

4 kommentarer:

Lina Sirén sa...

Bara öva mer på fram och bak poseringarna så kommer du klättra flera placeringar gumman! Superfin form, inte minst överkroppen!
Njut nu av att du nått ditt mål och ta sen nya friska tag :o)
Kram på dig!

Fia sa...

Bra jobbat! ;D Skönt att klara av sitt mål o jag förstår om du är taggad inför framtiden!! Kämpa på! *KRAM*

Millan sa...

Lina: jag vet... jag har övat och övat i timmar här hemma och satt alla poseringar perfekt jämt. Men vad som hände på scenen har jag ingen aning om?? Det var precis som om jag inte hade någon som helst kroppsuppfattning? Axlar fram, axlar bak, upp och ner, hit och dit..... det blev kortslutning i min lilla skalle.
Allt gick så fort uppe på scenen, det var en så härlig känsla, jag ville bara stå där uppe och bara njuta;) Nästa tävling kommer jag vara Grym!! Och jag lovar: är det nåt som jag kommer få stilpoäng för, så kommer det vara poseringarna, hihi.. Inte en sån tabbe någon mer gång =0) Kram!

Millan sa...

Fia: Jag är mer än taggad just nu, jag vill ha revansch....Kram!