13 december 2008

Nu är det min tur.....

Jag kände på mig liten svag aning igår, men försökte att inte tänka på det. Men imorse när jag vaknade gick det inte att blunda för det, jag har jätte ont i halsen. Antar att förkyldningen har bitit sig fast i mig nu. Jag hade ju sån tur att jag höll mig frisk igenom hela dieten, jag har inte varit sjuk sen i februari, så jag antar att det är min tur nu. Tråkigt bara för jag har laddat hela veckan att jag skulle köra mitt första gympass idag:( Nu får jag vila några dagar extra ist.

Daniel och jag skulle ha en riktig "mysdag" idag.... När jag vaknade suktade Daniel med att vi skulle till Grand Hotell och äta frukost, det är det bästa jag vet!!!!! Men jag hade ingen särskilld lust idag när jag inte känner mig pigg och frisk, smaklökarna är inte riktigt på topp, som jag vill att de ska vara när man avnjuter Grands underbara frukostbuffé, vi gör det nästa vecka ist.
Jag sitter vid köksbordet och kommer inte riktigt igång, trots nybakat bröd och tre muggar kaffe i magen. Jag är så glad att jag får dricka kaffe med sojamjölk varje morgon nu, det är det bästa på morgonen.

Blev inte så många timmars sömn i natt, jag jobbade till 01 och var inte i säng förräns vid två tiden och var uppe och hoppade kl 8 imorse. Jag har fortfarande svårt att sova, fattar inte varför??
Förkyldningen (förhoppningsvis stannar det där, vill inte vara hemma och sängliggande) har satt sina spår på kroppen, jag har ont överallat. Precis som en jobbig träningsvärk suger det i musklerna, utan minsta lilla ansträngning.

Jag ska försöka städa lite innan jag ska göra mig iordning för att möta Daniel på stan efter han har slutat jobbet kl 14. Vi ska titta på lite julklappar tillsammans och fika på mitt nya favvofik på stan, Bagarboden i Knäppingen. Det är riktigt mysigt på övervåningen, och så har de supergott kaffe, de maler bönorna när man beställer sin kopp, mums;)

Mamma och jag var på Bagarboden och lyxade till det lite i veckan...

Daniel och jag har planerat sedan flera veckor tillbaka att vi skulle ut och käka idag (under hela diet tiden har vi inte riktigt umgåtts och ätit gott och bara rått om varandra, jag har ju varit lite som jag har varit under dieten, framförallt de sista månaderna, jag har inte varit sugen på att göra nånting, har mest tyckt att det har varit skönt att bara vara hemma och göra ingenting i lugn och ro. Veckorna har varit så styra av mat och sov klockan och alla fasta riktlinjer och schemalagda hållpunkter. Vilket mina vänner måste ha märkt och säkert inte varit så glada åt alla gånger....

Daniel skulle överraska mig med nåt på våran "mysdag". (självklart är det jag som har bestämmt att Han ska överraska och fixa nåt för mig, han har inget att säga till om i detta fallet, det är jag som har gått på diet och behöver lite uppmuntran nu;) jag gav honom en liten lista på vad jag önska,- vill och kan tänka mig att göra, det är super bra med att skriva listor till grabbarna, prova det tjejer. Ibland behöver de en hjälp på traven för att det ska hända nånting;) Vi får se hur dagen blir, ev så skjuter vi på dagen och gör lite extra nästa lördag ist, då vi båda känner oss bättre.

Hoppas ni får en trevlig Lucia!

Inga kommentarer: