11 november 2009

Allt sitter i huvudet...


Nu kör jag bara på ren vilja och ett jävlarenamma.

Dagarna flyter på bra, kosten går bra, sömnen perfekt (jag sover HELA natten VARJE natt, med ev ett undantag för en snabbkiss), träningen helt ok, inga PB direkt, men när jag väl är på gymmet känns det okej. Men ska jag vara ärlig mot, Er, mot Mig, mot Alla så är jag och min kropp aningen TRÖTT just nu.

Men jag har lärt mig att inte stanna upp och känna efter, det är bara att köra på nu när det är så nära målet.

Allt sitter i huvudet

som Fredrik säger,
vill man så kan man!
Efter tävlingen kommer jag bara ta det lugnt och vila kropp o sinne.
Vara social och NJUTA av livet! Mmmmm, jag längtar :)
Kvällsmaten står nu på bordet...gissa vad det serveras idag??? Idag är det "höjar dag"Mmmm, paj!Paj med fluff!!!
På diet?
Japp det går. Om man fixar o trixar lite.Jag har bär i botten av en ugnsäkerform, gjorde ett täcke av: havregryn, kruskakli, sötningsmedel, vatten, soja isolat, en vispad äggvita, massa kanel/kardemumma/ingefära.
In i ugnen 10 min på 250 grader.
JÄTTEGOTT tillsammans med proteinfluff!
Dagens lunch nr 2. Kalkonsallad med massa groddar o qiunoa...

Nu ska jag steka på lite nötfärs inför imorgon :D

8 kommentarer:

Anonym sa...

Pajen ser jättegod ut! Hur mycket ungefär tar du av varje för en portion?

Kör hårt och lycka till nu! :)

Matilda

Millan sa...

Matilda:
Detta är ca:
20g havregryn
10g kruskakli
1/2tsk sötningsmedel
1tsk soja isolat
3msk varmt vatten
1 vispad vita
massor av kanel-kardemumma-ingefära

Lycka till!
Millan

Anonym sa...

HUR FÅR DU PROTEINET SÅ FLUFFIGT?
Brukar vispa mitt jätte mycket, men det blir bara stabbigt. Blir inte alls fluffigt.

Anonym sa...

Du har alltid så mysiga bilder i din blogg! Hoppas det går bra för dig med träning och diet.

Kan du inte skriva i detalj hur du gör proteinfluff? Vilken sort proteinpulver använder du?

Kramar Mia, en ny läsare

Lina Sirén sa...

Vi fixar det här gumman, det är klart att vi gör!!! It's all in the head, och inte fasiken ger vi upp inte. Vi kämpar ända in i mål och sen ska vi rocka på scenen!!! Wooohoooo!!! Längtar som en galning nu när vi dessutom är REKORDMÅNGA i kortisklassen ;o)

Ha en superduperskön helg söta du!

KRAAAM

Andreaz sa...

Grymt tjejen! Du gör mig stolt.

Håller just nu på att ta fram ett riktigt bra ostkakerecept och ett cheescake recept.

Allt kommer självklart gå att ha på diet :)

Evelina sa...

"som Fredrik säger,
vill man så kan man!"

?? Det där är ju min "undertext" på min blogg på talangjakten..

Cissi sa...

Hur gör du det där proteinfluffet? Måååste få veta =P