22 november 2009

Muffins

I stället för att äta gröten som vanlig gröt, piffade jag upp den en del i morse:
Jag har inga särskilda mått eller följer inget recept, utan slände bara ihop lite av varje, så fick det bli vad det blev...och det blev bra!
Detta använde jag mig av:
Jag ska försöka minnas hur mycket jag hade av varje, det är svårt att minnas då jag bara "tar lite sånt o lite sånt..."
Havregryn ca 30g, bakpulver 1/2 tsk, cacao 1 msk, Soja Protein Isolat 1 msk (ifrån Proteinfabrikken), lite salt, massa kanel.
1-1/2 dl vatten, 1 hårt vispad äggvita.
Ugn 225 grader i 10-15 minuter


1 kommentar:

Anonym sa...

Wow, de muffinsen ser väldigt goda ut! Vilken fantasi!

Jag är ledsen att gå "off topic" men jag undrar lite över proteintillskott.. Mina föräldrar har fått för sig att det är "skadligt", så jag får inte köpa det, trots att jag snart är myndig. Går det lika bra med keso eller kesella? Jag är rädd att inte få i mig tillräckligt med protein efter träning.. (Jag satsar på minskning i fett och rejäl muskelökning)

Du känns väldigt medveten om sådant här, och jag vågar inte fråga min gyminstruktör (han är kille .. känsligt) :)

Tack för en inspirerande blogg!

Matilda