22 november 2009

Blir ingen morgonprommenad idag

Prommen som jag hade längtat efter så mycket stryker vi ett sträck över idag. Gråaste o tråkigaste dagen på riktigt riktigt länge. Igår när jag gick o la mig såg jag en hörlig höstdag i lugn o ro på en tidig morgon framför mig..inte detta skitväder. Det känns mycket bättre att hoppa i skorna och up på trampmaskinen ist:)
Min sömn är fortfarande riktigt bra, jag somnar hur lätt som helst när jag går o lägger mig och sover hela natten. Men när jag väl vaknar på morgonen, har jag svårt att finna ro till att sova vidare.

Jag har redan hunnit med att fylla en tvättmaskin, tömt diskmasinen, fixat iordning i köket, börjat planera inför dagen fönstertvättning :( (i regnet) Tänkte att jag skull fixa lite julmys i vardagsrummet med lite nya gardiner o ljusstakar som jag har beställt ifrån Ellos som jag ska hämta idag :o) Sännande, nästan som julafton...det var så länge sen jag beställde så jag har glömt bort vad det var i mitt paket.

Gårdagskvällen blev riktigt lugn, hela dagen ägnades åt att fixa och styra hemma. På eftermiddagen åkte vi till gymmet och drog av ett biceps o cardiopass. Kvällen spenderade vi hemma hos min mamma med familj, mysigt att bara få träffa o umgås lite, det var så länge sen.

Idag är schemat fullt som vanligt, fullt ös bara. Helgerna är aldeles för korta, jag hinner aldrig vara "riktigt ledig", o vila upp mig. Det är alltid så mycket som jag måste göra i helgen som jag inte hinner i veckorna....

Jag ser fram emot ledigheten i jul, då får man några extra dagar iaf.

När jag åkte till coach förra helgen hade jag som vanligt bakat chokladbollar till honom, det är det bästa han vet.
Jag var lite lat den gången och orkade inte rulla massa små fina bollar, utan han fick en klump ist. Varför inte äta med kniv o gaffel??

2 kommentarer:

Suzan sa...

haha, en klump funkar väl det med? ;)

Millan sa...

Suzan:
Mmmm, den är lika god som klump :)