01 mars 2010

Mellis och uppladdning till gymmet

Kesella och keso tillsammans med funlight, bär och valnötter Idag kommer jag bara köra cardio, för ovanlighetens skull, haha. Blir nog 60 minuter på trampmaskinen och kanske lite stretch på det.
Har grymt ont i min ena axel, vi var och tog vår tredje Twinrix, vaccinations spruta för hepatit förut...Nu har jag minst 20 års vaccin i kroppen. Och det känns.....när jag försöker lyfta armen rakt ut, som ett hantellyft eller liknande gör det satans ont och svider i hela den lilla axeln som jag har;o)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du nåt tips på vad man kan äta innan man ska styrke träna tidigt på morgonen?? Gärna lite mer tips om före och efter träningsmat vore snällt om du ville dela med dig av. Vill få ut bästa resultat av träning. Ska försöka satsa på både styrka och kondition. Tack på förhand.

Millan sa...

Anonym:
Självklart kan jag skriva mer om före/efter träningsmat.
Om jag tänar styrka på morgonen är jag jättenoga med att framförallt få i mig aminosyror men även en lättare frukost för att inte gå runt och vara illamående och nästan vara rädd för at få upp frukosten. Jag brukar tex göra en smoothie på protein, sojamjölk, lite havregryn, linfrön och ev 1/2 banan. Självklart dricker jag en stor kopp kaffe oxå + 1-2 glas vatten. Det brukar var lagom för mig.
Efter träningen tar jag direkt och fyller på med proteinpulver samt någon kolhydrat källa, tex riskakor, banan, russin, pulver mm. Sen brukar det bli lagom med att äta lite lunch.
Hoppas det gjorde dig något klokare;o)
Millan