08 januari 2011

Bildbomb från Nyår

Vi hade en grymt trevlig och mysig nyårshelg som jag bara har missat att dela med mig av, så bättre sent än aldrig ;o)
Vi fick besök av våra underbara vänner Jannie & Micke som bodde hos oss i dagarna tre!
Innan det var dax att fira in det nya året var jag självklart hos Johanna på Norrköping Hairfashion och gjorde mig fin i håret!
Mörkbrun färg med röda skiftningar o nyanser, jag älskar min nya färg.
Nyårsafton firade vi tillsammans med Nina & Tobbe, tillsammans med Micke, Jannie, Jimmy och Evelina. En så rolig kväll som vi hade var riktigt länge sen, timmarna bara sprang iväg och vi promenerade hemåt runt 3.30 troro jag.

Vi åt mängder med kött, både helstekt och grillat på kolgrillen!
Oxfilé, kalventrecôte och kalvfilé, potatisgratäng, hasselbacks, sallad, bröd, fyra olika såser..Till efterrätt blev det ett mästerverk av Nina o mig. Glass med marängbotten..Nötmaräng med chokladglass och cashewnötter toppat med vaniljglass med krossad daim...+ frukt o bär och hallonsorbé. Sött, sliskigt och gott!Fest o party började draigång innan vi skulle ge oss ut i regnet..Tobbe o Jimmy stod för underhållningenNina o jag försökte hålla oss torraDaniel var gentleman och stod för regnskyddDet har inte regnat på ett halvår men på tolvslaget slog det tillTobbe bjöd på sprutVäl inne i värmen igen var lekarna i full gångSnart dax att gå hem..Hela helgen bestod av slappardagar o mys i soffan... Både lördag o söndag blev det dunderfrukost då både jag o Jannie älskar frukostar!!!Jannie stod för prottevåfflor
Med keso, kesella o bär

Trots att det kanske ser ut och låter som om vi inte gör annat än äter dygnet runt så kom ihåg, jag lockades inte bara hålla vikten utan även få den att peka nedåt efter jul och nyårshelgen!!! HMM :o) Så det så, tihi

Det var allt för detta nyår, nu är det ett år kvar till nästa gång!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Måste säga att du är helt grym på mänga sätt. Har en skit snygg kropp och verkar ha ett mysigt liv. Du får svara om du vill, men ungefär vad brukar du väga när du inte ska tävla. Har lite svårt med min egen kroppsuppfattning. Har för mig att du är runt 1,60 och det är jag med. Därav min fråga. Kanske kan få en bättre bild av vad jag borde väga. Ha en underbar helg.
Kram

Millan sa...

Anonym:
Tack snälla du :)
Klart du får fråga, jag är och känner mig väldigt sällan i någon "fit" form när jag är "off". Många säger o tycker faktiskt att jag är i bra form, vilket jag kan bara TACK o ta emot. Men jag har hittat en balans i livet, med träning, maten och vikten som jag faktiskt trivs med..
Jag är 158 cm lång, innan min förra tävling 2009 tror jag att jag startade med en vikt på ca 64kg och lyckade nå lägsta vikt straxt under 50kg på dagen innan tävling. Idag väger jag 61 kg!
Utefter mig och min vikt tycker jag absolut inte att du ska stirra dig blind och använda mig som ett "mätvärde" för dig själv, det kan vara farligt, det är så mycket som spelar in på ens egna vikt, ok.
Hoppas du får en fortsatt bra helg!
Kram