19 januari 2011

Millans Köttfärsås

Middagen ikväll blev en härlig blandning, alá "Millans köttfärssås"Nötfärs idag 5%
lök
färska champinjoner
krossade tomater
vitlök
chilisås
sambal
soja
oxfond
vatten
massa massa kryddor
och som en liten surprice brukar jag ha i några kycklingfiléer(färdigstekta) ;o)
Ökar på proteinmängden samt att det blir lite mer att tugga. De flesta som hör och ser att jag har i kyckling i köttfärssåsen rynkar ofta på panann och tucker att så kan man ju inte göra..
Varför inte?!
Det är jättegott, PROVA!!!
Ingen köttfärsås är en riktig köttfärsås om man inte har gröna ärter till, gärna lite sallad och grönsaker oxå.

4 kommentarer:

Oscar sa...

Nötfärs o kyckling i samma röra (färs) är ju ett måste,finns ju knappt nge båttre :D

Ha de fint!

Helena sa...

Hej!

Följer din blogg dagligen! :) Du inspirerar mig mycket! :)

En fråga; har letat som en galning efter den 5 % nötfärsen, vart köper du den?? O för övrigt ska jag testa att ha i kyckling nästa gång! :)

Fortsätt jobba på! =)
/Helena

Julia sa...

Låter skumt, men jag dömer inte förrän jag provat. Haha skall alltså testas! :)

Millan sa...

Oscar:
Visst är det en bra kombo:)

Helena:
Tack fina du!!
Jag vet att färs med 5% är svårt att få tag på. Men jag köper min på Ica Maxi här i Norrköping, det är det enda stället som jag har hittat den på oxå.. Fråga på de stora ica, coop om de kanske kan ta hem?
Du måste prova färs+kyckling ;o)
Hoppas du får en fin helg,
Millan

Julia:
Du måste testa!!