24 juli 2009

Ännu en dag utan glass i solen...

Idag har jag tillbringat hela dagen i sommarstaden Västervik tillsammans med Daniel & Kenna. Eftersom jag inte har någon semester i år, vill jag försöka att utnyttja mina lediga dagar så mycket som möjligt. Inta bara låta dem springa iväg ifrån mig, min lediga tid är värdefull för mig.
Det gäller att fånga dagen & leva i nuet!

Jag valde att ha min "ätardag" idag, dels eftersom jag är ledig och ska åka iväg, det är skönt att bara släppa allt vad det heter lådor, matsäck, klockslag och inrutade mönster för en dag, bara njuta av ledigheten och vad som faller mig/oss in... plus att jag har känt mig så trött o sliten i kroppen några dagar nu, så kände jag att den liten påfyllning var väl behövligt.

Imorse var jag uppe med tuppen och bakade foccacia och stekte äggmackor;o)
Jag tänkte köra ett spinningpass....men nae! Var inte alls sugen på det, idag är det FRI DAG!!! Jag är ganska dålig på att släppa tanken på träningen, framförallt cardion.
....Jag måste ju, annars går jag ju inte ner.... är det nån som sitter på min ena axel och tjatar om, men på den andra axeln sitter den andra och säger åt mig att jag MÅSTE vila ibland oxå! Och just idag vann nummer två;o)
Sköönt.

Bilen rullade ner mot Västervik straxt innan tio.
Vi strosade runt i stan, längs båthamnen och bara gjorde INGENTING. Vi käkade lunch på nåt ställe i stan, Daniel o jag delade på två pizzor, men nae, det var inte alls gott. Jag tycker inte o ost på pizza, jag tyckte mest det smakade "gegga", usch. När jag "brukar" äta pizza (händer någon enstaka gång om året) tar jag alltid utan ost och massa parmaskinka, svamp o ruccula. Idag fick jag bara gilla läget eftersom vi delade och peta i mig kanterna och kycklingen och fläskfilén som låg på.
Jag var illamående efteråt och ångrade mitt val av lunch:( Men det är lätt att vara efterklok!!
Efter maten åkte vi ut till golfbanan och grabbarna spelade 9 hål.
De var verkligen inga Tiger Woods idag, de spelade inte särskillt bra nån av dem, men jag var glad ialla fall. Jag fick en ordentlig prommenad efter den maten. Lite godis och mjölk i kaffet har jag unnat mig idag oxå.
Jag älskar glass och hade "planerat" in en mumsig sådan idag, men det fanns inte tid o plats i schemat för en glass idag....det är bara att vänta, den kommer nog smaka extra gott nästa vecka;)

Till kvällsmat åt jag lite spagetti, (det ligger på min topp 5 lista på saker jag saknar under diet) ett pitabröd med tacofärs och guacamole samt ett stort glas cola zero.
Jag sitter ensam hemma och har EGEN TID!!! Det är jätteviktigt för mig, det är skönt att få vara lite själv ibland.
Daniel o Kenna är över hos Tobbe och spelar poker med ett gäng grabbar....jag hoppas på storvinst, tihi:D

Jag har köpt på mig massa goda frukter som jag hade planerat att göra en god fruktsallad på, (kiwi, mango, granatäpple, persika, jordgubbar, hallon, äpple) får se om jag orkar om en lite stund.
Daniel glider runt i hamnen
o Kenna strosar runtDet har varit mulet och blåst ordentligt idag, men lagom när vi kom till golfbanan sprack det upp och det blev sooool
I brist på annat roade jag mig som alla 14 åringar brukar göra med kameran;o)
Banan låg jättefint, precis vid vattnetSpännis, hahaha:)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hejhej!! Trevligt o se att flera hittar till Västervik :) Jag är där ifrån men bor nu i Göteborg.. Mycke fint på sommaren..

MEN!! Va ni inte ute på Gränsö??? MC-dagarna håller ju på där ute nu (onsdag-söndag).. Grymt mycke folk o hojar :)

Tack för en bra blogg!

Mvh Sofie

Lisa sa...

Hej Millan! Följer din blogg lite då och då. Tycker att många fitnesstjejjer mest bara deffar och endel av dom är egentligen mest smala. Det där med muskler ser mest ut som en vision då fetthalten är som lägst... Men du är ett undantag. Du ser så galet sund ut, framförallt i den formen du är i nu. Du ser riktit stark och sund ut, och jag håller alla tummar för att det går bra för dej att dieta, tävla osv, även om jag tycker att din formtopp är den där:) Lycka till!

FitnessDesi sa...

Vad härligt att höra att du verkligen unnar dig GOTT på din ätardag!! Det är du förtjänt av! Tack för inspirerande läsning, kör hårt nu! Kramis

Millan sa...

Sofie:
Kul att du gillar bloggen:D

Jag tillbringade alla mina sommarlov i Västervik fram till jag var 18. Så jag älskar den staden sommartid.
Japp, det var fullt med MC knuttar i hela stan. Men vi var bara ute på Ekhagensgolfbana, vi var aldrig ute på Gränsö, jo just det, en snabbis o tittade bara;o)
Kram

Lisa:
Åhhh, du är aldeles UNDERBAR.
You make my day!!!
Tack snälla för de orden, de värmer otroligt mycket. TACK!!!

Det är alltid roligt och positivt om jag kan bjuda på och förmedla ett sunt utséende och levnadssett, det är viktigt för mig.
Kram på dig!

Desi:
Tack.
Mina "ätardagar" är viktiga för mig. Inte bara för att jag "får" svulla, utan att slippa tänka på allt, bara göra som jag vill och som faller mig in.
Och som har framgått tidigare, Jag ÄLSKAR mat...
Kramis