29 juli 2009

Påfyllning ifrån PF

I eftermiddags var jag förbi Proteinfabrikken och tog en fika tillsammans med Ingmar.
Efter en inventering i mitt skafferi insåg jag att dte behövdes en liten påfylning av protein och vitaminer
Nu i kväll har jag sysselsatt mig i köket såklart, storkok:
Jag grillade kycklingklubbor i ugnen till Daniel som han kan ha till lunch nu när han har semester. Jag gjorde även en Lassagne på fiiin fin kalvfärs, även den till Daniel.
Köttfärsås till lassagnen

Jag var lite lat och orkade inte göra nån egen bechamellsås, så jag köpte färdig ostsås
Självklart använde jag hjärtformen, jag lagar alltid mat med KÄRLEK!!! tihi:)
Massa persilja

Nopp, ingen lassagne till mig, hur mycket jag än ville(",)

Det doftade jättegott...Daniel gillade den iaf
Mästerkocken!!!
Till mig gjorde jag biffar på 450gram 10% nötfärs, 1/2 lök, 1/2 chillifrukt, 2 tsk keso, massa bladpersilja, salt, vitlökspeppar, 2 pressade vitlöksklyftor och lite av en krydda som är köpt på gotland...
Av smeten gjorde jag biffar som jag tillagade i ugnen med lite skivad lök på
Hur gott som hellst med lite sallad till
Jag gjorde även massa grönsaker i ugnen som jag ska ha till biffarna + grillad fläskfilé imorn

När vi var på stan förut hittade jag dessa skor som bara stod i butiken och såg så ledsna ut och ville följa med mig hem...(",)

Jag hoppas de passar perfekt till nästa tävling....;o)

Nu är det läggdax, natti natti :X

Inga kommentarer: