12 juli 2009

Kommer betala för att få hjälp..

...denna gång fram till tävling.
Jag har funderat fram o tillbaka om jag ska fixa min diet ensam eller om jag ska ta hjälp av nån...?
Jag har nu bestämmt mig! Jag har anlitat
Han kommer att lägga upp ett kostschema åt mig som jag ska följa, till punkt o pricka! (nätan iaf;))

Det sitter säkert många där ute som tycker: -du som är kostrådgivare, borde inte du kunna det där själv? Visst kan jag ge råd ang kost, men jag har ingen specifik utbildning inom diet och tävling. Det är sååå otroligt stor skillnad på att "bara" sommardieta och att dieta till tävling. Det är även lätt att man stirrar sig blind och inte riktigt vet det bästa för en själv, man är så duktig att ge råd pt andra, men man kan lätt glömma bort sig själv.. Fredrik har flera år av erfarenhet av just tävlingsdieter o satsningar. Han har många meriterade klienter och jag har STORT förtroende för honom.
Det ska bli spännnade att se vad han lägger upp för matschema till mig...:o) Jag hoppas på att få det under morgondagen. Jag längtar.
Vi satt ner o pratade i lördagskväll och gjorde fettmätning 00.30, tjohoo. Massa kolisar i form av godis, bröd, frukt och annan mat som jag hade fyllt på med under dagen låg i magen.
Kändes otroligt bekvämt o mysigt att klä av sig på kvällen/natten, och låta honom klämma på MITT FETT....NOT!!!
Men nu är det gjort, och det kan nu bara bli bättre, elelr hur?? ;o)

Jag är supertrött nu, jag lägger upp bilder ifrån helgen tillsammans med Talangjakten o svarar på era kommentarer imorn efter jobb, TRÄNING o MASSAGE!!!

Natti natti

9 kommentarer:

Jossan-Wellness by me! sa...

De kommer blir super bra, klart man ska be om hjälp ibland! Kör hårt nu!!:O)

kramar och ha en fin dag

Denicé-Fitness sa...

Japp, då har vi samma GRYMMA coach nu då min kära vän =)
Du kommer inte bli besviken!
Klart man ska ta hjälp om man vill, dessutom är det himlarn´s skönt att slippa tänka å "bara köra". Någon annan håller koll på dig. Som du säger det är nog lite skillnad på att vara kostrådgivare till motionärer mot att lägga upp kost till tävlanden. Även om du lyckades otroligt bra själv sist, det ser vi ju på din tävlingsform, grymme du =)
Kram!

Andreaz sa...

Jag tycker att du gör helt rätt. På sin EGEN diet kan det ibland vara svårt att vara riktigt objektiv och därför skönt att låta någon annan h koll och själv bara göra..

Lycka till

Annika sa...

Hej! Hittade hit från en länk till en annan och nu så känner jag nog igen dig när du är i sällskap med Denice. Ni var på worldclass i Norrköping och blev fotograferade i våras. Då kände jag bara igen Denice eftersom jag hade läst hennes blogg. :) Nu har jag läst en hel del hos dig och du verkar vara en bra inspiration och du äter sååå mycket god mat, och nyttig! Det är härligt att se. Duktig på att pyssla verkar du vara också, lägga upp maten fint och göra jättefina blomsterarrangemang också! Jag kommer nog tillbaka och får lite styrketräningsinspiration.

(Förresten stämmer det att du bor i Norrköping, får man fråga vilket gym du tränar på? :)

/ Annika

liza sa...

härligt att du får hjälp!=) det kommer gå kanonbra..;)
det spelar ingen roll om man e utbildad eller inte.. eller hur mkt man kan. jag kan en massa som ja vet funkar men att ha ngn anna somsägr till en vad man ska göra e lättre.. för då följer man det.. jag vet med mig själv att skulle ja göra ett kostschema till mig själv skulle ja ha lättare o fuska än om ngn annan gör det..
För nu vet jagh att ja måste prsetera o visa resultat.. så nu går de inte o fuska!=)
Kommer gå asbra.ska bli kul o stå på scenen med dig..

Puss o kram

Lina Sirén sa...

Kommer bli kanonbra gumman! Skönt att lägga över ansvaret på någon annan och slippa nojja sig! Jag har funderat på det många gånger också.

Ta hand om dig sötis!
KRAM

Linda sa...

Det blir nog jättebra med hjälp!! Slipper man tänka så mycket ;) Jag undrar var du har köpt det där rosa linnet som du har under inlägget 10 juli?!! Jättefint!!

Kram

Millan sa...

Jossan:
Tack, det är bara att tuta o köra nu:)
Kram!!

DEnicé:
Jaaaapp, samma coach. Än så länge är jag jätte nöjd med mitt matschema. Kram på dig:x

Andreaz:
Precis, det är lättare att man "småfuskar" lite om man ska försöka klara sig själv. Samt att det är skönt att slippa hålla iordning på alla siffror, mått o måltider. Nu är det bara läsa, väga, laga o ÄTA!!!
Tack!

Millan sa...

Annika:
Roligt att du har hitatt hit, Välkommen!
Japp, jag är ifrån Norrköping, jag tränar på Nordic club.
Du är så välkommen tillbaka, när du vill.
Kram

Liza & Lina:
Det kommer gå skitbra!! Jag litar på Fredrik, han vet vad han gör;)
Kram på er!!!

Linda:
Tack, jag tror o hoppas på att dieten o träningen kommer gå bra nu under hösten.
Linnet är ifrån Stadium, soc. Men jag köpte det förra sommaren;)
Kram