26 juli 2009

Frestelsen stod runt hörnet..

Igårkväll var det nära att jag trillade dit;) Vi hade bjudit hem min mamma och hennes man Johan på en grillkväll. Men eftersom jag jobbade och kom hem sent och köttet låg i frysen när jag kom hem vid sex fick vi styra om planerna lite.
Vi bestämmde att vi får bkuda dem på mat ifrån Spicy Hot i stället.
Mmmm va gott. Men inte för mig:(
Thaimat är ju känt för att innehålla stora mängder socker och olja så där sprack mitt kostschema.
Så jag gjorde min egna thailåda, Wookade broccoli, svamp, lök o purjo + kyckling. Jag la ner allt i en gamal sparad låda ifrån Spicy hot och på med ett lock, så jag oxå fick lite känsla av hämtmat :D
Ingen av de andra trodde att jag hade lagat maten själv, det såg precis ut som en hämtlåda.
Jag måste erkänna att det doftade underbart gott ifrån alla de andras lådor.
Min syster Patzi hade med sig sin pojkvän oxå, hur gulliga är de inte..ååååå.
Hon är 12 år, han är 11. Han är så liten och räcker bara upp till hennes axlar, men va gulligt det är med ungdomskärlek.
För att vara en lite duktig fru ville jag bjuda på nån desert iaf. Sagt o gjort, eftersom gymmet
SJÄLVKLART
var
STÄNGT
när jag kom upp dit (stängde kl 17) så åkte jag till affären ist.
Jag slängde ihop en marängswiss med två sortes glass, maränger, bananer, jordgubbar, chokladsås, krossad daim o toblerone och tröck dit tre stora mumsmums....GOTT!!!!
För de som åt:)
Jag mumsade på liiite kesella, jordgubbar och krossade valnötter.
Nu sitter jag redo för en morgonprommenad innan frukosten serveras (av mig själv såklart)
Det var riktigt länge sen jag var ute o powerwalkade, jag kände igårkväll att det skulle vara riktigt skönt att få komma ut och få lite luft.
Rensa skallen lite:o)
Må så gott i solen idag!!

6 kommentarer:

MassageLotta sa...

Typriskt när det är stängt...råka ut för det själv en gång och blev inte glad....

Anna-Maria sa...

Tack för den svarade kommentaren(",)Taggad till tusen för lite matlagning nu... Och härligt att veta att det andra också!

Tezz sa...

Duktig du var som stod emot suget. Var ju mkt gott där på en gång. Blir inspirerad av den goda maten du lagar. mmm gott!

Millan sa...

Bomdbruden:
jag vet, det är så tråkigt när man har skyndat sig och "laddat" för ett bra pass, men men, det är sånt som händer;o) Kram

Anna-Maria:
Varsågod *fniss*.
Kul att jag kunde tagga upp dig till lite matlust!!
Kram på dig!

Träningsfreak:
Vissa dagar är det inga som hellst problem att kunna stå emot frestelsen, medans vissa dagar måste man kämpa. Det är bara att bita ihop och tänka på målet :o)
Kul att du får lite inspiration i köket;)
Kramis!!

Areyanna sa...

Fyyy va duktig du är!! Starkt jobbat!! Shit! Jag som just vant mej vid att laga nyttig mat* den där kommer bli rätt tuff, när sambon kan käka allt å inte jag hehehehe men det går nog =) it has to =)

Millan sa...

Areyanna:
Tack, vill man så kan man!! Jag får kämpa vid varje tillfälle som det bjuds på godsaker, för jag är en gottegris. Men än så länge har det inte varit några problem:o)
Millan