06 juli 2009

Det godaste jag någonsin har ätit..



...åt jag ikväll!
Eller det var kanske lite att ta i, men det var inte långt ifrån. Jag ville inte att det sulle ta slut, längtar till lunchen imorn;)
Nötfärs med bara 5% fett och protein på 22%, (110 kcal/100gr) lika bra som kyckling o fläskfile.
Så gott med nåt annat än kyckling, skaldjur, lax o makrill som jag har ätit massor av de senaste veckorna.
Färska champinjoner, lök, purjo
Massa vitlök...imorn vill ingen prata nära med mig;)
Vitkål + gul o röd paprika
Krossade tomater, tomatpuré o sambal. Örtsalt o mängder av vitlökspeppar.
Kokade i ca 10minuter
Helt otroligt lovely, jag rörde ihop allt tillsammans med färsk spenat.
Ni MÅSTE prova min köttfärsås, ni kommer att älska den, belive me.
När jag går på diet vill jag ABSOLUT INTE, bara leva på tonfisk, torsk och tråkiga wookisar.
Jag vill försöka lyxa till det enkla så att det blir så tilltalande och gott det bara kan bli. Annars tror jag att jag skulle vara betydligt mer sugen på ALLT jag inte får äta. Får jag äta god och nyttig mat så mår jag som bäst.
Det är inte kebabsås.....självklart kesella! Istället för ketchup

Kesella, vatten o lite tacosås + salt såklart. Kesellan skär sig när den kokas upp, så därför rörde jag i den i tallriken. God o krämig KÖTTFÄRSÅS, vem vill inte ha det på diet???
Det behöver inte vara svårt o krångligt att laga nyttig mat;)

Inga kommentarer: