10 februari 2009

Ångest....


Usch o fy.

Idag har jag syndat ordentligt. Vi gick iväg på lunchen för att äta "ute". Vad blev det då tro? Jo, panpizza buffé....

Jag som igentligen inte gillar pizza, kom med den dumma idén för någon vecka sen att vi måste gå dit och käka.

Under dieten i vintras fick jag veta att de hade just panpizza buffé på den pizzerian som ligger i närheten av skolan. Och då när jag inte fick äta "nånting" blev jag ju självklart sugen på allting, även pizza.

För att bli av med detta sug så gick vi dit idag.
Visst var det ganska gott, men shit vad jobbigt illamående och mätt man blir på bara 2,5 bitar. Det är aldeles för mycket ost. Jag försöker alltid försöka pilla bort så mycket ost som möjligt, jag föredrar nog hellre pizza helt utan ost. Och ska det vara ost, ska det vara mozzarella.

Jag tror jag inbillade mig att jag fick tryck för bröstet under lektionen och upplevde det något ansträngande att andas. Jag tror att allt skit som fanns i och på pizzan förgiftade mig..................;)

Är det någon gång på dygnet som man "ska" äta skräpmat så är det ju visserligen på lunchen, då förbränningen är på topp och då man har hela dagen på sig att jobba sig av med alla kcal.

Men jag är inte van att äta så "tung" mat till lunchen, visserligen inte på kvällen heller för den delen.

Det blir ingen mer pizzabuffé för min del:)

Dagens ryggpass gick helt okej. Trots att mina ständigt onda handleder värkte rakt igenom hela passet som vanligt så gick det hyfsat.

Iväntan på att Daniel skulle bli klar stod jag på trampmaskinen och förbrännde lite av pizzadegen=0)

Ordning & reda????
Så här såg det ut på min plats idag i skolan iaf.

Jag var inte särskillt hungrig ikväll efter träningen, lite illamående ifrån pizzan satt nog fortfarande i....

Jag slängde bara ihop lite som jag hittade i kylen;
keso, vitkål, purjo, körsbärstomater, äpple, ruccula, kassler, svartpeppar + örtsalt. Helt underbart gott!!


Nu är det läggdax, imorn är det skola, gym tilsammans med Sandra och fika med Malin.
Stort GRATTIS till min frisör KRISTIN på Mates som fyller år imorn,
Grattis gumman!!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Man ska ibland ha rätt att unna sig saker också :) Sen att man får ångest innebär bara att man är en träningsfreak. Jag är exakt likadan! haha.

Anonym sa...

Haha Jag som hade planerat att ta mitt fuskmål i veckan på Pizzahut :)

Tror jag hoppar över det nu, vet exakt vilken ångestkänsla du snackar om...

... Vad fan ska man äta nu? :(

Millan sa...

Mike:
Visst ska man unna sig, men vad är unna sig igentligen???? På nåt sett känns det inte som om det är bra att "unna" sig nåt när man mår dåligt efteråt...borde inte man vara glad och nöjd då?
Det är nog ett friskhetstecken på att sånt skit inte är bra för kroppen. De som mår toppen och kalasfint efter att ha tryckt en pizza och en två liters cola tycker jag synd om. Millan

Sid:
Hoppas du skippade pizza;) Den bygger inga muskler och är knappast till nån hjälp under dieten, fast med lite jordnötssmör på kanske???;o)Millan