09 februari 2009

Måndagstrött

Shit va trött man kan vara nu såhär på måndagkvällen. Vi har räknat och räknat hela dan i skolan idag.....det är fullt med siffror på sjukskrivningar och alla möjliga ekonomiska termer i mitt huvud.
Dagens benpass gick så grymt bra i eftermiddags, eller hur Sandra? Sandra körde sitt första benpass någonsin idag!!!!! Det blev inget mjuklir här inte, ska man komma framåt måste man köra på ordentligt.
Vi körde liggande bencurl, sittande bencurl, hacklift, knäböj och avslutade med något skakiga ben i utfallen..... Som jag har skrivit tidigare så är jag grymt imponerad över Sandras kämparanda och entusiasm. Det är riktigt kul att coacha henne, hon gnäller inte och klagar som jag faktiskt trodde att hon skulle göra, Hon gör allt som jag säger och ber henne om.
Jag är STOLT! Hennes höjdpunkt på dagen är efter träningen när hon tar sin proteindrink och 8 st persikor (godisar)=o)
Har hon inte träningsvärk imorn så vet jag inte vad det är för fel på henne?!
Bilderna är ifrån vårt ryggpass för en dryg vecka sedan.









Kvällsmaten idag blev en enkel räksallad.
Jag varierar mig ordentligt mellan omelett och sallad på kvällarna...;)

Nu måste jag sätta mig med en uppgift till skolan som ska vara klar på onsdag..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Vad härligt det såg ut:) Tänkte höra om du har någon aning vad stången i maskinen ni körde skivstångsrodd(?) i väger? Kör själv i den maskinen på gymmet och skulle vara kul att veta. Kram Sandra

Anonym sa...

Hej.
Hur länge har du hållt på att träna? Vill bara säga att fa vilken grym kropp du har!
Kämpar lite med min vikt efter 2barn och drömmer om en fast snygg mage.
Har du några tips på övningar som hjälper att bli av med envis bilringar runt magen?

MVH Linda

Millan sa...

Sandra:
Jag vet faktiskt inte vad stången väger, 10-15kg kanske???? Visst är max racken funktionell och bra? Kram Millan

Linda:
Tack snälla! Va gullig du är. Jag har tränat stryketräning i ca sju år.
Håll koll på www.lifeportalen.se framöver så får du många bra tips på magövningar....
Det bästa tipset jag kan ge dig såhär är ha tid och tålamod, resultaten kommer.... Tänk på vardagsmotionen, minst 30 minuter varje dag, variera stryketräning med någon form av konditionsträning och dra in på sötsaker och skräpmat. Detta är enkla små tips. Som du vet så går det ju inte att punktförbränna bort fettet enbart på magen, utan fettet försvinner ifrån hela magen. Ha lite tålamod:)
Kram Millan