04 februari 2009

Pytt i Panna

Jag blev så otroligt sugen på pytt i panna för ett par dagar sen, det var flera år sen jag åt det. Men jag har inte magen nog att köpa "färdig" pytt. När jag vet att potatisen är friterad i massa onyttigt fett, snuskigt fläskkött, och snålt med protein...

Självklart bestämde jag mig att göra min egna pytt idag....vad annars;)
Jag köpte färdig tärnad potatis, tärnad rökt skinka, tärnade en kycklingfilé och hackade lök. Till det stekte jag tre st äggvitor. Just det några skivor med rödbetor, det måste man ha;)
Jag längtar till min lunch imorn.....

En portion köpt pytt ger nånstans mellan 450-600kcal + ägg för en normalstor portion.
Min lunchlåda ger ca 350kcal totalt!

Mmmm

Dax att fylla på bären i frysen.
Jätte billigt på Willys den här veckan, två askar för 18kr, jag passade på att köpa 14 askar:)

Dagens goda lunch, kycklingwook med färskriven ingefära, hackad chili, vitlök och cous cous

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt!! Vi upptäckte också det igår när vi var på Willys.Vi var faktiskt ännu galnare =) vi köpte 16 askar =) Kram Fredrik o Elin

Anonym sa...

Oh vilken bra blogg.
Denna ska jag följa med spänning. Och vilka goda recept, skall genast sätta igång och provbaka muffins och allt vad det var...


Nina- Linköping

Anonym sa...

Hej fröken.
Här kommer ett litet tips hur du kan få fler läsare till din sida. Ha en bra dag!
http://www.viraltrafik.se/?såfiiia

Anonym sa...

HM...undra om lilla Sandra får äta pytt i panna!?
oftast när jag frågar så brukar jag ju få ett NEJ,så jag vågar inte hoppas på något annat den här gången heller =) puss på dig syster

Millan sa...

Anonym:
Va roliga ni är...är det till kesellaröran?
Har man bara plats i frysen så är det bara att passa på. Jag ska nog dit en sväng i helgen och köpa några till:o) Hur går träningen för dig?
Jag tänkte om vi skulle försöka att ses nån dag så kan du få låna de tidningar som vi pratade om sist. Hälsa till Fredrik. Kraaam!!

Anonym:
Tack! Kul att du gillar min blogg. Du får så gärna följa mig i mitt liv och gärna ta del av mina recept och experiment i köket. Millan

Anonym:
ok, tack! Jag ska titta in där.

Emma:
Jag vet, blåbär just nu är svindyrt. Äter man några gånger om dan så går det åt en hel del och då blir det dyrt. Tråkigt att du inte har möjlighet till Willys och kan bunkra upp i frysen:(
Hoppas priserna går ner lite framöver. Millan

Anonym:
Sötnos, blev du sugen nu??? Kan tänka mig det va=0) Du får passa på att äta pytt på lördag....men jag tror inte att det är det första du tänker på när det vankas lördags lunch? eller?
För det blir ingen pytt för dig i veckan tyvärr.
Coachen är tuff, men ska du bli snyggast i stan så finns det inte några hål över för pytt;) Puss!

(Favvis)Maria sa...

mm.. pytten ser mumsig ut!

Millan sa...

(Favvis)Maria:
Den VAR jätte god. Inte sådär snuskigt fettig och smaklös som de är som man köper.

line sa...

Är det oscokrade bär?

Millan sa...

Line:
Asolut osockrade!
För mig är det vansinne att socka dessa underbara bär;)
Millan