03 februari 2009

Bra Benpass

Mina nya kompisar som ska hålla mig synlig i mörkret;)

Jag är riktigt nöjd med dagens benpass. Det känns alltid extra bra då man kommer till gymmet, lite lagom omotiverad och bara bestämmer sig för att det ska bli ett sjukt bra pass idag! Så var fallet idag.
Jag var skittrött i huvudet efter en heldags räknande då affärsekonomi gäller just nu i skolan. Jag var tvungen att kämpa ordentligt i att hålla mig vaken i bilresan hem ifrån skolan. Är inte ett plus att somna till på vägen, man är lagom mosig när man kommer till gymmet då. Det jag skulle orka med i det läget är möjligtvis ett yogapass......;)
Men dagens benpass gick över förväntan. För att motivera mig lite extra så vände jag på övningsföljden helt och hållet. Jag började med Benspark, Knäböj (ordentliga i 90 grader, inget fusk här inte), Benpress, Liggande Bencurl & Sittande Bencurl.

Jag avslutade med lite mage och 20 minuter på trampmaskinen, innan jag och Sandra åkte ut till gocarthallen och tittade på Daniels gocarttävling.
Köpte ny pasta som vi ska testa till en lunch i veckan

Imorgon är jag ledig ifrån skolan och ska försöka unna mig lite sovmorgon innan jag sätter mig på spinningcykeln följt av dagens "att göra lista"; handla, tvätta, städa, träffa Lina och träna Rygg tillsammans med Sandra.

Jag köpte ett jättesnyggt linne, Me Like...



Nu är det dax för lite kvällsmat..... Kesella & Kesoröra med bär, yummi=o)

Lunchen som vi hade med oss och åt innan vi gav oss in på IKEA i söndags.....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kollade faktiskt på det linnet igår här i Gbg - tyckte det var GRYMT snyggt, men kände mig en aning stor i de... =/

Millan sa...

Julia:
Jag vet vad du menar, jag känner mig som en en stor zebra i det....
Jag tror faktiskt att jag ska lämna tillbax det:(
Men det är sååå snyggt. Millan

Johanna Trulsson sa...

Vill bara kolla en grej med dig, under diet, räknar man kalorierna även på grönsaker? Isberg och sånt har ju väldigt lågt innehåll medan avokado innehåller en hel del. Hur ska man tänka? Exempelvis när det gäller en pastasallad...

Tack för en underbar blogg!

Millan sa...

Johanna:
När det gäller dietupplägg, är vi alla helt olika.
Olika erfarenheter, olika kunskaper, olika tankar om vad man tror är det bästa osv.
Vissa räknar ingenting, kör bara på känn, andra räknar allt.
Jag valde att väga och räkna på det mesta. Det är så lätt att man kan sväva iväg och ta lite av det, och lite av det och kanske tänka att det var ju bara så lite jag tog, så det kan ju knapt räknas.
Jag har ganska stor kunskap inom näringsläran och kunde uppskatta och byta ut vissa livsmedel i min planerde kost mot likvärdiga livsmedel. Men är man lite osäker om vad maten som man äter innehåller för näringsämnen kan jag rekomendera slv.se där man kan söka på livsmedel och innehåll.
Men som svar på din fråga, sallad, gurka, tomat tycker inte jag att man måste väga och räkna. Men därimot absolut avokado. En halv avokado innehåller drygt 100kcal. Lycka till! Millan