23 februari 2009

Torskbiffar + annat gott

Jag älskar att gå och fundera på vilka kryddor jag ska köpa när jag handlar. Jag köper en ny varje gång.
Min nya favvo nu är Wasabi & Sesame ifrån santamaria
För att piffa till torskfilén lite så gjorde jag biffar.
Jag mixade torsk, rödlök, purjo, morot, äggvita, salt & peppar
Jag stekte i lite olivolja Kryddade lite extra med Wasabi & Sesame efteråt Jag gjorde även nägra torsk & laxfiléer u ugnen. Jag kryddade lite olika på allihopa. Dill, persilja, wasabi, cirtonpeppar, paprika, vitlökspeppar
Fisk & kyckling till hela veckan
En låda
Jag älskar att koka färsk broccoli och blomkål och kan äta dessa i mängder
Ugnsrostade potatisklyftor och morötter till torskbiffarna, och med min fettfria remoladsås blir en kalasmåltid;)
Några av lådorna
Lite kesellaröra till veckan, 2,5kg hallonsmak
Ett gäng lådor i kylen.... 27 st tror jag det blev!

14 kommentarer:

Anonym sa...

bra!!! du är jette flink!!! ;)
ser yammi ut!!! ;D

Lina Sirén sa...

Mums!!!
Nu måste jag också testa torskbiffar! Har bara gjort med tonfisk, och lax nångång också. Har verkligen börjat gilla fisk nu :oP Och potatis! hihi

KRAM!

Anonym sa...

Vilket bra tips med fiskbiffarna! Det ska jag laga ikväll. Uppskattar verkligen dina matlagnings tips.

Anonym sa...

Vill bara skriva och TACKA för all inspiration du ger! Jag kollar jämt in på din blogg innan jag drar till gymmet för att få motivation!

Anli sa...

Du är en sån grym inspiration när det gäller maten, hur får du tid att förbereda allt?! Jag önskar verkligen att min kyl såg ut sådär :) Jag får skärpa te mej! Ha en skön kväll, och torkbiffarna ska jag sno ihop nån dag, de såg kalasgooa ut!

Hanni's sa...

Allt såg supergott ut!

Millan sa...

Ayna:
Tack, jag tycker att det är såå kul! Millan

Lina:
Jag är inne i en fiskperiod oxå just nu...det är så gott. Och biffarna var verkligen jätte goda, blir nog att göra några till nästa vecka oxå;)Kraaaam!

Anna:
Kul att du gillar mina tips & experiment, hoppas dina biffar blev goda! Kram Millan

Alexia:
Tack snälla du för dina ord. Det värmer så mycket när jag får så bra respons på det jag skriver. Kör hårt i gymmet, det gör jag nu;o) Kram Millan

Anli:
TACK! Jag vet inte vart jag får tiden ifrån??? Antar att jag tar den ifrån nånting annat, du vet....det gäller att prioritera. Högt upp på min prio-lista ligger Matlagning!
Det är väl värt att prova torskbiffarna, sååå mycket godare än bara "vanliga" torskfiléer. Lycka till, Kram.

Hanni:
mummmmms! Millan

Anli sa...

Jo just det, har du lagt ut recceptet på remouladsåsen? Kram!

Millan sa...

Anli:
Ja, tror jag la ut det 23/2..gå in under protein i etiketterna:Fettfri remoladsås! Kram

Anonym sa...

När du gör torskbiffarna, mixar du fisken rå då, eller har du på nåt sätt bearbetat fisken innan? (kanske va en dum fråga)

Millan sa...

Det var obsolut ingen dum fråga.
Jag slänger i torkfiléerna tinade & råa och mixar dem till en färs, och steker dem sen som vanliga biffar. Millan

Anonym sa...

Hej Millan
jag älskar tjejer som kan laga man:-) den fettfria remoladsås eller hur det stavas till torsk/lax hur gör du den?
/Pelle

Millan sa...

Pelle:
Jag tror att min remoladsås ligger under recept i högerkolumnen.
Jag använder mig av kesella, hackad smörgåsgurka, vatten, dragon, salt/peppar. Den blir Underbart god, du måste prova;) //Millan

Caroline sa...

Ojojoj det där skulle jag behöva göra. Ordna matlådor för en hel vecka. Gör du både lunch och middagar då eller det är bara luncher? Brukar du frysa in eller du förvarar i kylen? Hur länge håller det sig då?

/Caroline