23 februari 2009

Ugnspannkaka


Nu har jag varit igång och exprimenterat igen.... Imorse blev det ugnspannkaka till frukost. Riktigt gott, blev som en krämig men ändå frasig maräng med bär i, mumma. Självklart med lite kesella till.
Då den innehåller väldigt lite kolhydrater passar den jätte bra till ett mellanmål eller varför inte kvällsmat?
Äggvita, sötningsmedel, vaniljvassle + hallon & blåbär.
Hade lite kanel på ena halvan för att prova...det blev riktigt gott!

Jag har fått en knäpp på pannkakor just nu, jag vet. Men det går nog över om några dagar;)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åh jag älskar alla dina recept. Fortsätt experimentera i köket! Det är grymt inspirerande för min tråkiga hjärna =)

Anonym sa...

vad rekommenderar du för vaniljprotein??

Millan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Millan sa...

Emelie:
Tack! Jätte kul att du gillar mina fix o trix i köket. Jag har alltid tyckt det har varit roligt att ändra och göra om recept. Jag fortsätter att lägga upp allt jag styr med i köket;)
Vi ses väl på gymmet lagom till helgen? =)Kram Millan

Anonym:
Det beror på vad du är ute efter när du väljer protein; kvalité, pris, smak, långsamt, snabbt osv.
Jag älskar 100% whey protein ifrån sci-MX. Det är lättlösligt, krämigt, prisvärt och smakar jätte gott. Det finns en hel jungel
Det bästa är att prova sig fram tills man hittar sin favorit. Lycka till, Millan

Anonym sa...

Det ser så fluffigt och gott ut! Måste genast prova! Riktigt inspirerande att läsa dina experiment i köket! Visar att dietmat och nyttigare mat inte behöver vara så tråkigt!

spelar dte någon roll om det är vassleprotein lr kasein? har fått för mig att vassle inte går att fluffa till lika bra lr att baka (värma upp) med.....

Anonym sa...

Hej!
Du har så fantasiska recept! Otroligt inspirerande :)
Hur gjorde du ungspannkakan? Hur mkt använde du? Blandade bara allt o in i ugnen sen eller?
Kram Anna

Millan sa...

Anonym:
Jag älskar att experimentera fram just goda nyttiga maträtter;)
Jag använder mig bara av vassle till mina pannkakor. Tror snarare tvärt om, vassle blir väldigt luftigt och lättskummat meddans kasein blir tjockt och krämigt...har inte provat att fluffa kasein, det får bli nästa projekt;) Millan

Anonym:
Tack!
Min ugnspannkaka gör jag som följer;
Jag vispar fyra äggvitor + 0,75 msk sötnningsmedel till en tjock maräng. Vänder försiktigt i 20-30g vassleprotein med vaniljsmak tills det har blandats. Vänder sedan försiktigt i hallon/blåbär/jordgubbar och tippar upp på en ugnsform.
In i ugnen på ca 200 grader i ca 10 minuter. Lycka till, Millan