18 januari 2010

Dax att berätta...

Det är nog lika bra att jag berättar vad det är som har hänt, varför jag mådde så dåligt förra veckan.
Jag vet att rykterna redan har börjat spridas i Sverige, så förr eller senare får ni reda på det på stan iaf,
men detta har hänt:
Proteinfabrikkens Sverigekontor ska stänga igen...vilket innebär att jag nu står
UTAN ARBETE!!!
Ni som kunder kommer inte märka någon skillnad,
PF kommer finnas kvar precis på samma sett som det har gjort tidigare, bara att allt arbete kommer att skötas ifrån huvudkontoret i Norge Jag har aldrig varit arbetslös i hela mitt liv....Sedan jag var 14 år har jag
ALLTID arbetat,
fram till nu.
Om fyra veckor måste jag gå till arbetsförmedlingen och skriva in mig, en hemsk och skrämmande tanke...but that's life
Från att ha haft ett jobb där jag trivdes som fisken i vattnet,
till att ha blivit uppdragen och kastad i en pöl på marken
känns SKIT!!!!

14 kommentarer:

Petra sa...

Inget kul att höra :-(

Anonym sa...

Hej.
Otroligt tråkigt med jobbet. Du som är så duktig på att inspirera borde starta ett kost- och träningsföretag. Tror det finns massor med personer som skulle vilja anlita dig.

Lycka till nu.

maryam sa...

Vad tråkigt att höra. Jag hoppas att det löser sig fort. Du verkar vara en tuff tjej som fixar det mesta. Vill passa på att säga att jag gillar din blogg. Maryam

Anonym sa...

Stackare, kan inte föreställa mig hur det känns då jag haft jobb precis som dig. Men så som jag "känner" dig genom bloggen tror jag inte att det blir några problem för dig att hitta ett nytt jobb. Detta blir kanske en vändning till något ännu bättre även om det inte känns så nu. Kämpa på!!!

Sonja sa...

Hej Millan,

jag vet precis vad du känner och känner med dig. har också jobbat sen jag var 16, eller jobbat och plugat osv. tills nästa år (då fyllde jag 40). kritisk ålder dessutom, totalt överkvalificerat eller underkvalificerat.
det känns fruktansvärd att gå till ams, men jag fick jobbcoaching och hjälp och allt var inte så farligt. tänk positiv! tänktejag och sen kunde jag tom njuta av det lite eftersom jag som jaobbade alltid hård och struntade i semester hade äntligen tid för mig själv.
så, om jag kan det, så kan du också tänka positivt! det ordnar sig verkligen! det känns inte så just nu, men det kunde har gått sämre. att man har fortfarande stöd från staten, bostad och mat k känns ju skönt!
du kommer att tackla det! precis som alla andra utmaningar du har klarat av kommer du också att klara av denna. och, kanske det är ett tecken att du ska jobba inom området du har pluggat eller nånting annat?
håller tummarna, det kommer att gå bra!
hälsninagr, Sonja

Lina sa...

Tips! Skriv in dig innan du slutar, mycket lättare att fixa med a-kassa då, eller så upplevde jag det iallafall!

Anonym sa...

Jag lider med dig, samma sak hände mig i höstas. Men vi flyttade 20 mil till en kuststad, jag var arbetslös 1½ månad sen fick jag komma in som vikarie som personlig assistent de slutade med att jag nu har en 56% tjänst i grunden men får jobba up till helid varje månad. :) De ordnar sig. Du fixar de om jag fixade så gör du de också....!! =))

/ Annelie

www.sportbiskvi.blogg.se

Anonym sa...

åh...!!!!!!!!
jag vet hur de är....
har arbetat konstant sedan 17-års ålder, o idag...arbetslös, jobbar xtra på ica,,,,
det suger fett!!!
kan inte annat en skicka den största kramen jag har!!!
//Camilla

Chatrine sa...

Fasen, de va tråkigt. Men du är ju så driftig o duktig så de kommer lösa sig. Se detta som en möjlighet till förändring, inte som ett nederlag. Kram på dig!!

Sanna sa...

Nämen åh va tråkigt att höra, förstår verkligen att det är jobbigt för dig, särskilt eftersom jag vet hur mkt du gillade ditt jobb. Men klart att du kommer få ett nytt jobb! Kämpa på! Stor kram!

Ullis sa...

Förstår precis hur du känner...letar själv jobb då jag bara ha timanställning och får jobba då och då.
Tyvärr är marknaden dålig just nu men jag är säker på att du kommer hitta nått snart.
Kram och lycka till!

ullist.blogg.se

Erik Björklund sa...

Tråkigt att höra att du blir arbetslös. Men Millan, jag tror säkert att du kommer att vända detta till något positivt och änne bättre. Du verkar ju vara allt annat än negativ annars. Bakslag drabbar alla då och då.
Så det löser sig... Det gör det alltid på något vis...

Så kämpa på och lycka till med arbetsökandet...

Anonym sa...

hej om det är till någon tröst så vänd på situationen... att kastas in i osäkerhet, kan om du själv vill leda till framgång..Hur då? Jo man tvingas skapa möjligheter ideer i livet som skall leda till ett jobb... jag har och dvs är där du är sliter hårt men lärt mig massa.... du sätter gränser ;) Lycka till och kom ihåg att våga!

Catrine

Millan sa...

Ni är helt fantastiska!!! Allt ni skriver till mig lyfter mig massor som människa. Era peppande ord och kommentarer är guld värda, Tusen TACK!!!