02 januari 2010

Nu har det gått för långt!

40 minuter på trampmaskinen var betydligt tuffare, tyngre och jobbigare än vanligt idag...det märks att jag har ätit och druckigt ALDELES FÖR MYCKET den senaste veckan....
Men det ska det bli ändring på, nu är det matschema och hård träning som gäller för både mig o Daniel. Det går inte att hålla på att lyxa till det varje dag, det slutar bara med att man köttar på sig fööööör mycket.

Visst är det skönt att ha friheten att kunna äta vad man vill, när man vill. Men för min del blir det lätt att jag skulle kunna äta dygnet runt, inga problem.
Jag älskar mat o sötsaker!

(Bilderna är tagna ifrån google.se)

Usch, nu är det skärpning Millan!!!!!!

Igår när vi gick o la oss, var jag så svullen. Hela kroppen var som en vätskefylld ballong. Ni vet när man är utomlands eller sitter många timmar på flygplanet så är det lätt att fötter o ben svullnar upp om man inte använder stödstrumpor....mina fötter och ben var så svullna att mina fotknölar knappt syntes, det såg bara ut som en stor "klubba", äcklingt. Det pulserade och gjorde tom ont i fötterna när jag gick o la mig. När jag vaknade idag är det lite bättre men inte i normalt läge. Fick nästan hålla balansen på trampmasinen...
Bilden är ifrån när vi var i Thailand i våras, jag såg nästan ut i gårkväll....
Nu blir det att strama åt kcal och MEST på KOLHYDRATERNA! Jag har så mycket glykogen lagrat i kroppen nu, så det räcker nog fram till påsk.

3 kommentarer:

Lina Sirén sa...

Tro mig gumman, jag vet preciiiis hur du känner dig! Usch och fy... Nu får vi ta tag i våra liv igen ;o) Tillbaka till vardagen med normal mat och härlig träning! Nytt år med nya möjligheter :oD
Kram på dig min vän!

Sanna sa...

Jag förstår precis hur du känner dig... Det är mycket jobbigt psykiskt att lägga på sig igen efter tävling samtidigt så är det ju inte så konstigt, men allt känns bättre när man återgår till vardagen och den kost man är van vid, då mår kroppen så mycket bättre! Så skönt att storhelgerna äntligen är över :) Kram kram!

Millan sa...

Lina & Sanna:
Nytt år och NYA satsningar .....jag älskar vardagliga rutiner och matlådor!
Kramar på er!