25 januari 2010

Min nya favorit

Hör söt var inte denna lilla plastask??? Den bara låg o ropade på mig ifrån hyllan, den var bara tvungen att få följa med mig hem;)
Igentligen ska man nog ha ett litet eller STORT äpple i den, men den passade lika bra att ha frukostmackan i.
Jag äter inte smör på mina mackor, utan föredrar hellre kessella på. Det är jättegott, framförallt till skinka!
Hur simpelt som hellst, Jag blandar bara kesella med lite fint hackad rödlök och örtsalt och tjohooo så har jag fått en färskost:) Jättegott!Jag avskyr torra tråkiga smörgåsar, ska det va, ska det va ordentligt!
Mycket kesella, mycket skinka & mycket grönsaker. Xtra allt helt enkelt. En torr korvmacka går hellt bort, då kan jag lika gärna vara utan.

14 kommentarer:

Ulrika sa...

Ser riktigt gott ut. :) Det är pålägget som gör mackan helt enkelt. Men... Jag har väldigt svårt för den där fascinationen för Kesella. Det enda jag kan äta det i är bullar och kakor. Har försökt kalla såser o röror o att blanda me saft men näääe det går bara inte. Men men. Mer Kesella till er fantaster då. :)

Vill också passa på att säga att även om jag inte känner dig så från den ytliga bild jag har av dig från din blogg så verkar du så pass driven och positiv så jag tror inte det blir så svårt för dig att hitta nytt jobb. :)

Gabi sa...

Hej!

Måste först börja med att säga vilken inspiration du är för världen, iaf för mig :) Varje gång när jag är inne på din blogg så känner jag mig pigg och får lite mer motivation.

Jag har precis själv börjat att träna lite mer intensivt och ser verkligen fram emot att få se lite fler muskler på min kropp ;) Har oxå fått upp ögonen för body fitness.. så jag suger upp allt jag läser ;)

Lycka till med ditt liv, är säker på allt ordnar sig i slutändan! Stay positive :D

Jenny sa...

Gud vilken söt liten ask! Sån vill jag ha!! Vart hittade du den? :o) Helt fantastiskt söt. Hittade din blogg häromdagen och nu är jag fast, helt i min smak! :D

Anonym sa...

hej! vart hittade du den? kram

Millan sa...

Ulrika:
Tack tjejen;o)
Mer kesella kvar på hyllorna till mig..
Kram

Gabi:
Åhhh tack snälla rara du!!!
Du är varmt välkommen tillbaka hit:)
Lycka till med träningen.
//Millan

Jenny & Anonym:
ICA Kvantum 39kr!! (",)
Kram Millan

Suzan sa...

men vilken söt burk!

Nathalie sa...

provade liknande denna macka idag och MUMMA säger jag bara:) TACK FÖR TIPSET :)

Millan sa...

Suzan:
:o)
Den finns i andra färger oxå...

Natalie:
Mmmm, gott!
Varsågod:D

Kram på er båda!

sofia H sa...

Hej gumman Du har fått en award av mig.. kolla på min blogg. Kram

Julia sa...

Ett tips är att blanda kesellan med salladskrydda innan du brer den på mackan; supergott! :)

Anonym sa...

Tack Millan för det supergoda receptet som verkligen piggar upp det tråkigaste bröd! Kram Linda (Nordic)

Millan sa...

Sofia:
Tack snälla gumman!! Självklart ska du få en Award av mig oxå!
Puss o Kram

Julia:
Perfekt, alla kryddor tror jag kan funka, det är bara att gå lös i kryddskåpet;o)
KrAM

Linda:
:o)
Visst är det mumma, roligt att du gillade min röra. Det är bara att prova dig fram i köket så lovar jag att du kanske hittar en egen favorit...;o)
Kram!

Julia sa...

Kesella på ett gott bröd slår allt, och tomat :) Mmmmm, längtar till Lördag - friiiidag :P

Hopppas allt är bra med dig hjärtat! Du klarar ALLT!! KRAM

sophia sa...

vad smart att göra färskost med kesellan, gott var det! tack för tipset