07 januari 2010

Sent jobb hemifrån

Ibland är det skönt att kunna jobba av några timmar hemifrån så här på kvällen, det har varit massor att göra på jobbet idag. Märks att folk börjar få tomt i skåpen hemma och att många NYÅRSLÖFTEN har dragit igång, med mera träning, bättre kostvanor o allt vad det nu kan vara....?!

Nu sitter jag framför min dator och dricker ett gott chai te med skummad sojamjölk :)Man kan mysa till det trots att man arbetar... Liten paus måste man ta när mamma ringer...
Nu får det vara slut på svullandet!!!! Smörgåstårta idag OCH igår. Igår var vi hos min mormor och firade hennes födelsedag och idag har vi varit ute hos Johan (mammas man) och firat hans 50-årsdag. Visst har jag hållt igen och sparat på kcal under dagen idag för att de inte ska springa iväg så väldans mycket, Men "smögge" är aldrig bra för kroppen. Men ibland kan det vara sjukt gott!!!
Imorn blir det gymmet kan jag lova!
Nu är téet slut och det är dax för lite kvällsprotein...gissa vad?
...FLUFF!Mumsigt Fluff med rostade solroskärnor

Natti Natti!!!!!!!!!!!

5 kommentarer:

L sa...

Läste i Fitness-magazine att man kunde mejla in namn på personer som inspirerat på något sätt. Jag "mejlade in dig"! :) Du är grym!

carro sa...

Hej!! Carro här från Lucia...
Vad använder du för casein för att få det så pass fluffigt. Har kört med Eiselt double pro men hallå, det där såg ju fööör smaskigt ut:D
kramar

Millan sa...

L:
WOW!!!!
Du är ju helt otrolig, vet inte vad jag ska säga, TACK snälla!!!
Kram

Carro:
Jag lovar dig, det är görgott!
Jag använder Pure Casein ifrån PF. Jag blandar det med miiiinimalt med vatten och vispar mycket o läge. Tror att det kan vara hemligheten. Kram på Dig!!!

Caroline sa...

Hittade nyss hit när jag sökte på fitnessgodis ;-) Kom till inlägget där du berättade att du ibland köper 7 små godisbitar efter träning :-) gillade bloggen och tittade vidare och hamnade på detta inlägget... OJOJOJ vad det såg smaskens ut!!! Jag har nyss börjat träna själv (bara 2 veckor dock) så jag lusläser fitnessbloggar nu för det är "fitnessutseendet" jag vill åt :-) Tycker bara det e lite svårt med kosten nu när man både behöver gå ner i vikt samtidigt. Men såg att du hade en del tips här :-)

En fråga... Kan man ta vanligt proteinpulver och blanda med pyttelite vatten så det blir som "grädde"? Som på dina bilder? Jag måste ju bara prova alltså!! =)

Hoppas det är OK om jag fortsätter läsa här?

/Caroline

Millan sa...

Caroline:
Välkommen hit! Oh ja, det är självklart att du får komma tillbaka hit och läsa om mig och min vardag.
När du skriver "vanligt" protein, antar jag att det är ett vassle du menar??
Visst kan du blanda det med lite vatten och vispa/mixa och få upp lite volym på det, men det kommer absolut inte bli så tjockt och fluffigt som jag har på mina bilder. Då måste du köpa ett Kaseinprotein så kan du få en gräddigare konsistens:D Lycka till! Millan