19 januari 2010

Fina ord ifrån en fin vän...

Jag måste bara få publicera detta fina inlägg som jag fick av en av mina närmaste och bästa vänner!

Trots att vi inte ses och umgås så mycket "själva" så tycker jag om dig otroligt mycket och vill att du ska veta att dina ord rörde mig rätt in i hjärtat!
Upp som en sol o ner som en pannkaka....
Jag lider verkligen med dig tjejen.

Vet hur mycket du tycker om ditt jobb o allt vad det innebär runt omkring det!
Livet är tyvärr orättvist iblad :( o varför ska det drabba en sån härlig o sprudlande tjej som dig???
Du tänker o grubblar säkert över:

VARFÖR JUST JAG!!!

Och tyvärr finns det inget svar på detta...
Men jag vet iallafall att du kommer att klara dig ur dessa tråkigheter o sedan står där starkare än förrut!

Kämpa, kämpa, kämpa!

Du får ta dina nära o kära o använda som stöttepelare, det e de vi finns till för!

Men på tal om pannkaka.......:)
Follow your dreams (eller hur det nu stavas). Vad är du bra på? Vad brinner du för? Vad vill du jobba med?

JAG VET!!!!

O det vet du nog med! Öppna ett hälsocafé, lunch restaurang, "kallori" eller något liknande!!!

Du drömmer ju om detta!

ALLA som läser din blogg säger ju att de inspireras av dina mästerverk i köket, ALLA som smakat dina underverk säger ju att det smakar helt fantastiskt, ALLA som ser dina färdiga resultat i köket avundas...o JAG som fått äran att smaka mängder med mat, bakverk, bröd, godis, dietmat, hälsomat m.m.

VET ATT ALLT ÄR SUUUUUUPER GOTT O SER HELT FANTASTISKT UT!!!!!!!!!
AAAAAAAaaaaaa.... vill ju sååå gärna att du ska jobbba med något sådant!

Do it do it doooooo it!

Men först ska du åka på en SUPER HÄRLIG kryssning o bara koppla av o "ladda batterierna"!!! Det kommer bli underbart!
Så var arg, förbannad, ledsen o sur för att "rensa" ur din irritation o besvikelse o alla negativa tankar.

MEN inte för länge bara. För sedan JÄKLAR ska du ur skiten o du kommer se ljuset...det lovar jag!!!!
Bara kryssningen kommer att läka mycket i ditt sår.

Ring om det e något jag kan göra för att få dig må lite lite bättre!

6 kommentarer:

Malin sa...

Fan vilken bra idé :) GO!

Anders Lundgren sa...

Jag lider med dig Millan och förstår hur du känner det, jag blev själv uppsagd från Frigoscandia för ett par månader sedan och även om vi har ett företag själva så suger det för den stora tryggheten med en anställning finns snart inte kvar. Sen kan man alltid fråga sig om det idag är någon trygghet att vara anställd när ens liv vänder ut och in över en natt. Du är kreativ och duktig millan och även om det känns svårt så försök att se något positivt i det hela. Det här var kanske meningen med att du skulle få en spark i arslet och jobba med människor och kropp och hälsa som du är utbildad till. Du fixar även det här Millan, sköt om dig så hörs och ses vi

Kram på dig

Anonym sa...

ååå vilken fin och klok vän. vänner är underbara att ha! Precis som hon skriver är du en förebild och inspiratör för många allra minst mig. Satsa på dig själv och drömmarna! Men vila upp dig först och njut av er kryssning!!!
Styrkekramar!!!
/Tirre

Ebba sa...

Underbar idé ju!!

Julia sa...

Mycket fina ord, sånt skall man hålla hårt i, riktiga vänner. Hoppas du mår bättre nu raring!Kramar

Millan sa...

Ännu en stor varm kram till er ifrån mig!!
Tack tack tack för ert stöd!
Kram Millan