28 januari 2010

Det kanske finns ett ljus..

Livet kanske inte är så värdelöst trots allt...?!
I veckan fick jag en inbjudan till en spännande arbetsintervju
ett tips på ett ledigt jobb
Jag fick blommbud igår av en underbar vän,
TACK BÄSTA JANNIE!!!
Jag var hos en fantastisk vän igår som fixade iordning på min gamla fula kalluf till hår
och IDAG
ringde Veckorevyn och ville göra ett repotage om mig..!!!!!!
Hahahaha, idag är jag GLAD
Nu ska jag till gymmet och göra av med lite energi och producera mer endorfiner!

6 kommentarer:

Sara sa...

Hej, ville bara titta in och säga att jag är en trogen och väldigt frekvent läsare av din blogg. Den är väldigt inspirerande och pappande, både när det gäller träning men också dina smaskiga recept. Måste bara säga att du verkar vara en helt underbar person och jag blev glad att läsa att det dyker upp nya möjligheter när det gick som det gick med ditt gamla jobb. Det är bara fokusera på det positiva så brukar det ordna sig :) Fortsätt att skriva!

Sonja sa...

Hej Millan, även om jag gillar din blogg och din attityd osv, tycker att du nu otrolig överdriver. livet är inte alls värdelös bara för att man inget jobb för tillfället! det är verkligen en örfil för de som är redan arbetslös och som har det varit länge. dessutom skulle man verkligen förvänta från alla lite mer tacksamhet. vi här fortfarande mat, bostad, våra nära och kära och tom lyx! andra har det inte alls.
bara för att man är tillfälligt arbetslös och sen får nästan direkt ett jobbintervju gåt inte världen under. patestiskt sånt tänkande...jag letar sen minst ett år efter ett jobb och är högkvalificerade men jag är tacksam varje dag att jag får a-kassan tex. sånt har inte alla!

hoppas du är så modig att publicera och kommentera min kommentar också, det ore väl tjust!
hälsningar Sonja

Emma Andersson sa...

Hej Millan! Jag hittade till din blogg för några dagar sen och har sträckläst den. Fy FAAN va grym du är, jag blir superinspirerad verkligen. Jag tänkte höra, vad har du för tips till någon som vill träna och äta för att gå ner i vikt? Kan du inte lägga upp ett förslag på en meny och ett träningsschema? Du borde bli personlig tränare, det tror jag skulle passa dig hur bra som helst :)

Kram från Emma (Vickys kompis)

Millan sa...

Sara:
Tack underbara du!!!
Kramar

Millan sa...

Sonja:
Jag publicerar alltid alla mina kommentarer, och försöker svara på de flesta. Och det tänker jag även göra på din.

Jag vet att inte hela världen går under bara för att man inte har ett jobb, det inser jag oxå, men för mig kom det som en chock och ett slag i magen när jag trodde att jag hade "allt mitt" på det torra. Man (jag) bygger ju upp en livsstil och har tankar, drömmar och planer på framtiden eller även nu inom en snar framtid utifrån den livssituation man lever. Nu när jag inte fick min provanställning förlängd blev det som ett slag i magen, jag hade inte alls räknat med det, eller anant det för en sekund. Vilket innebär att jag måste ta ställning till så många andra frågor och händelser pga jobb och ekonomi!
Min mening var ABSOLUT inte att klanka ner på alla som är arbetslösa, det är minst lika synd om dem som det är om mig, men jag tog det personligen ganska hårt och mådde väldigt dåligt de första dagarna...

Nu känns allt jättebra, jag mår bra, har tankar, drömmar och visioner om en fin framtid, men ingenting känns klart än, på lååååånga vägar.
Om två vckor ska jag till Arbetsförmedlingen och skriva in mig, då står jag till arbetsmarknadens förfogande, SOM SÅ MÅNGA ANDRA!!!
Millan

Emma:
Hej, roligt att du har hittat hit, det var länge sen jag såg dig, bor du kvar i Norrköping?
Skicka ett mail till mig så kanske jag kan ge dig lite tips på träning o kost;o)
Kram

Sonja sa...

Hej Millan, good for you!
igår fick jag en rejäl tankeställare när jag nästan miste livet. livet är inte värdelöst allt bara för att man är arbetslös. livet är en present, man ska vara tacksam för och gör det bäsat av det oavsett vad är min motto, och har det varit även innan igår.
grymt att du publicerade min pladder, var lite upprört här...inte alla publicerar mina kommentarer eftersom jag är alltid rakt fram... har det gott, det ordnar sig, allt blir bra! man måste bara tro på det :)
kram, Sonja