14 januari 2010

Ingen matlust

Men äta bör man.........annars dör man. Ikväll hade jag ingen matlust. Jag kom hem en snabbis efter jobbet och rusade vidare till Fredrika för att fixa naglarna. NÄr jag kom hem vid 20 insåg jag att det var många timmar sen jag hade ätit och hungern var någon annan stan än i min mage...
Jag slängde ihop en omelett på 4 vitor+1 gula.
Kalkon, lök, svamp, paprika och en sallad på sidan.Jag skulle hellst av allt vilja strunta i att äta nu och bara simma runt i ett bad av choklad och ta mig en o annan kallsup..;o)
Trots uteslutande mens så har jag sååååååna kraftiga sug efter CHOKLAD!!!! Det är det bästa som finns. Jag önskar att jag kunde livnära mig på denna härliga kladdiga söta sliskiga fettrika gosak.... Efter maten rotade jag igenom köksskåpet och trot eller ej, men volá en mörka chokladkaka ifrån Linds låg där o ropade på mig.
Ooops, fyra bitar slank ner utan några problem till kvällskaffet :D
Nu ska jag hoppa upp i min prinsessäng och somna in på min spikis.
Natti natti!!

4 kommentarer:

Christine sa...

hej! jag vill ha lite tips och vänder mig till dig som kan mycket om träning och mat. Har du tips på proteinpulver för någon som inte tål ägg eller mjölk ? jag tränar inte så mycket men vill försöka träna MER. jag tycker det är svårt med mellanmål som är nyttiga och mättande och tänkte att proteinpulver kanske är bra som mellis? är det okej att äta en proteinbar som mellanmål de dagar man tränar?

Millan sa...

Christine:
Tack ;o)
En proteindrink tillsammans med en frukt eller lite nötter är ett jättebra mellanmål. Tyvärr så är det inte det allra lättaste att hitta ett bra och sammtidigt gott pulver som inte innehåller mjölk...
Men jag tror att Whey Isolate ifrån Proteinfabrikken (www.proteinfabrikken.se) skulle fungera för dig, det innehåller väldigt liiiiite laktos och brukar funka för de flesta med laktos allergi. Annars måste jag nog rekomendera ett sojaprotein, de är sällan särskillt goda så jag tycker du ska chansa om du kan på ett Whey Isolat ist.
En bar kan vara en bra nödlösning till mellis, men en drink är bättre, tihi;o)
Lycka till, Kram!

chrisinte sa...

TACK FÖR SVARET! =) Är det någon smak av whey isolate du kan rekommendera? ;) Tusen tack, nu ska här beställas !!

Millan sa...

Christine:
Jag gillar faktiskt alla smaker, brukar blanda äpple och jordgubb...Jättegott!!! Millan