21 januari 2010

Jag är bara mänsklig

Millans Fitness blogg heter min sida.... Hmmm det har inte blivit så mycket fitness den sista tiden får jag nog erkänna. Mest gnäll och fokus på mig och min jobb situation just nu.
Jag har nu insett att livet inte går under bara för att man måste göra saker som man inte alltid att ha valt att göra, som jag inte har planerat och tryggheten börjar svikta lite, men så är väl livet. Allt kan nog inte vara en dans på rosor har jag börjat förstå.

Ok, jag har inget jobb om tre veckor, men jag har lärt mig att uppskatta andra saker runt omkring mig som jag kanske inte hade stannat upp och sett om allt hade rullat på som vanligt....Mina vänner o familj, PUSS på er!!!

Jag är frisk, har en kropp som inte perfekt (långt ifrån) men den är min och den tar mig från A till B, och mycket mer där till. Vi måste vara rädda om det vi har, inte bara sukta efter det vi inte har.

Jo just det, det var det där med Fitness igen...Min träning rullar på, jag är inte i den bästa fasen jag har varit i, men jag tycker att det börjar bli roligt igen.
Mitt mål nu är att träna för att det är roligt och att jag mår bra av det. Vill jag inte släpa mig till gymmet en kväll så gör jag inte det, är det någon trevlig middag eller fika som lockas så kan jag skippa träningen utan att det ger mig dåligt samvete. Likadant tvärtom, har jag planerat en vilodag, men är ändå sugen på att gå till gymmet o rycka lite, så är det inget som hindrar mig!

Idag tränade jag triceps + axlar + 20 min cardio. Jag kör just nu medeltungt, min styrka har inte riktigt hittat hem efter sin lilla utflykt..... ;o) Men det är ganska skönt att variera sig lite oxå, variation förnyar heter det väl :D

Imorgon blir det morgoncardio vid 6!! Ska även försöka hinna med ett snabbpass innan vi ska till Tobbe & Nina på mat och "lite" VIN på kvällen!!!

Nu väntar duschen sen blir det natti natti

8 kommentarer:

Sozan MOrad sa...

Skönt att du lyssnar på kroppen! Sköt om dig! *jätte kram på dig* ; )

Anonym sa...

Hej! Jag håller¨på och bygger..gått från en smal slank fin kropp till ett litet fläskberg i min mening. Enligt insatta är det normalt men för mig är det hemskt! 06 var jag mullig rent av och jag har verkligen kämpat för att inte hamna där igen..och nu så..ja börjar man känna igen groparna på rumpan och lår..fläskigheten vid knävecken osv..inte lätt att känna att kroppen är ok..Visst den tar mig dit jag vill men inte mer :)

Men de går väl över antar jag?!?

Denicé-Fitness sa...

Låter vettigt gumman! Du 'r så framåt, glad och positiv, du kommer att lyckas med vad du än tar dig för. Det har jag sagt förut å det tror jag till 100% på!
Som någon annan skrivit att du skulle passa utmärkt som egen företagare...tänk bara ett café med alla dina smarriga grejjor!! : Millan´s café =) åååå kan inte sluta tänka på det hahha! Men jag hoppas av hela mitt hjärta att du hittar något som får dig att må bra, som du trivs med och känner att du kan utvecklas inom. Du är en sån fin underbar människa och jag önskar dig bara det bästa vännen min!
Love u so much!!!
Varma kramar från mig!

Anonym sa...

I mina ögon är din fitnesskropp perfekt. Man måste få lov att gnälla o skriva om sin vardag också, det visar bara att du är mänsklig.
Gillar din blogg ändå!
Kämpa på!
kram Tirre

Anonym sa...

Hej!

Alla de gånger jag ramlar in här så skriker det ju bara glädje och positiva inlägg, tycker inte alls det märks speciellt mycket att det minskat på träningsdelen, kör på kör hårt!

Millan sa...

Sozan:
Tack:) Kram

Anonym:
Fläskberg är väl att ta i??? Men jag kan sätta mig in i dina tankar och förstår vad du menar..jag har sådanna dagar jag oxå imellanåt. Det viktigaste är att du mår bra och tycker om dig själv för den du ÄR!!!
Stanna upp och känn efter...är det det viktigaste i livet att vara "smal o snygg"??? Jag anser att det viktigaste är att må bra och känna sig nöjd med att vara just den man är. Men vissa dagar spelar ingen roll vad andra säger eller hur mycket eller vad man försöker intala sig själv att man duger för den man är, ibland känns allt skit ändå, och man måste ha dessa dagar för att kunna uppskatta de andra bra dagarna ännu bättre tror jag.
Hoppas du får en fin helg,Kram!

Millan sa...

Denicé:
Tack hjärtat du är underbar!
Puss!!!

Tirre:
Tack snälla! Kram

Millan sa...

Kickan:
Åhh, jag vill bara skicka ett stort tack o en stor kram för dina fina ord!!
TACK! Kram