10 januari 2010

Pannkaks brunch...

1 port:
2 skopor pulver
1,5 dl vatten
Jag exprimenterar lite som vanligt, hade i 2 msk kesella i smeten samt att jag hade i en halv portionspåse med sötningsmedel vanilj, det behövs absolut inte men jag ville testa.På en portion får man ut 2 pannkakor/våfflor.
En portion ger:
260 kcal
Protein 21 g
Kolhydrater 37 g
Fett 2 g
Tänk om man kunde äta en så här god frukost/lunch varje dag?? ;D
Idag var det nästan varmt ute -9 grader bara när jag gick upp. Jag klädde på mig ordentligt iaf och gick min morgonrunda på ca 5 km.
Nu har jag haft min egentid i lugn o ro, 2 pannkakor 3 koppar kaffe och Daniel gick upp för fem minuter sedan.
Jag älskar att gå upp "tidigt" och bara vara själv på morgonen, det är skönt.
Visst vore det min dröm att få frukost på sängen någon gång eller åtminstånde vakna till att frukosten står på bordet....men det kommer nog inte hända..jag är gift med en morgontrött man;o)
Som till det mesta så har jag keso & bär på + att idag hade jag granatäpple, färsk mango och ananas hemma som jag skar upp och hade på.
Det var en underbar start på en skön söndag!
Hoppas resten av dagen blir lika bra som den har varit hittills :)

10 kommentarer:

Julia sa...

Mitt sånt sötningsmedel e slut, och hittar det inte nu igen :( Slut där jag köpte det. Suck. Älskar det juu!

Anonym sa...

Hej! Så himla roligt å läsa din blogg måste jag säga. Den är så inspererande att man vill så mycket...men jag har en fråga, jag undrar jag skulle vilja få mera markerande muskler, hur ska jag träna då och hur ofta???

Tack för en helt otrolgi blogg!

//Kajsa

Sanna sa...

Åh va gott det såg ut! :)

Anonym sa...

Det ser gott ut. Jag längtar och väntar så på min beställning från er! Ha en bra dag! /Tirre

Emma sa...

Hej,
Jag har följt din blogg till och från i USA under ett år och har intresserat mig mer och mer för fitness och allt vad det innebär. Jag insåg precis att du också bor i Norrköping när jag såg dig på stan häromdagen, häftigt! Jag ska fortsätta läsa, du är verkligen en inspirationskälla!

Millan sa...

Julia:
Jag vet, det är så gott. Det är omöjligt att få tag på. En kompis köpte några katonger till mig ifrån Lund så nu har jag ett tag framöver;o)
Kram

Kajsa:
Roligt att du gillar min blogg och att den kan inspirera dig:)
Jag har inge heliga tips eller gömda kort i ärmen om hur man får mer markerande muskler...det som jag känner till är mycket och hård träning tillsammans med kontrollerad kosthållning. Med mer muskler på kroppen och mindre fett så syn musklerna mer, men det är även genetiskt hur ens kropp o muskler ser ut. Går inte att säga hur o hur ofta du bör köra.
Kramis

Sanna:
:D

Tirre:
Tack, jag hoppas din beställning kommer snart och att du blir nöjd med dina varor!
Kram

Emma:
wow, kul att du har haft koll på mig enda ifrån Usa, roligt!
Haha, du såg mig oordninggjord flumma runt på stan alltså...? ;o)
Du är så välkommen hit till min sida och jag hoppas du fortsätter att läsa om mig och min vardag.
Kraaam

Julia sa...

Ååååh. Måste på tag på en låda. Vet du hur jag kan få det? Kramar

Anonym sa...

Hej MIllan!

Var hittar man canderel vanilj? har letat men ej funnit... :(

Maria

Jossan sa...

Fasen vad gott det ser ut! Måste testa :)

Millan sa...

Julia & Maria:
Jag har letat med ljus o lykta överrallt jag har varit efter detta sötningsströ, men det är omöjligt jag vet. När min fina vän Lina var o hälsade på mig hade hon med sig till mig som jag fick och kunde fylla upp mina förråd. Tror hon hade köpt dem i en liten ica i Lund om jag inte minns fel....Kram!