06 januari 2010

Frös bort det dåliga samvetet...

..igår när jag var i Jönköping, åt jag lunch på en thaibuffé trots att jag har lovat mig själv att hålla igen på den "dåliga"maten (det finns betydligt sämre mat än thai, men iaf) Så när jag kom hem på kvällen kröp det dåliga samvetet fram och jag gav mig ut på en ISKALL powerwalk på 5km. Det var friskt men kallt, främst om ansiktet, det gick undan med mina små ben, de pinnade på ganska ordentligt för att hålla värmen.
Redo för en kvällsrunda i mina jeansleggings..
När jag kom hem hade ögon o näsa runnit, mascaran hade kladdat av sig, jag såg ut som en pomiripossa!
Det gäller att vara påklädd
Min kompis i vanten.
Jag är lite rädd av mig och går gärna inte ute ensam på kvällar o nätter.
Men med mitt lilla nyinköpta larm i vanten så KÄNNER jag mig LITE tryggare iaf!

Jeansleggings ist för underställ... ?
Jag hittade inte mitt underställ, så man tager vad man haver, eller hur är det man säger??

2 kommentarer:

Isabella sa...

Hej Millan! =D
Måste säga att jag tycker du är så jävla coooool! =D Läser din blogg varje dag. =)
Jag undrar bara en sak, jag tränade mycket förut men jag la av, vet ej varför men jag har börjat träna igen. Förut så åt jag absolut inga tillskott alls utan min kropp bygge muskler så bra ändå. Men nu känner jag att jag skulle vilja äta lite. Saken är bara då att jag har ingen aning om vad jag bör äta. Har du några förslag på vad man kanske ska börja äta lite av. Jag vet nog att nå proteinpulver bör man äta men det finns ju så många olika varianter. Snäälla hjälp! =/ Jag vill ha mina muskler tillbaka. =(
Mvh/Isbaella

Millan sa...

Isabella:
Tack gumman:)
Det låter lite som om du och jag är lite lika...;o) Jag har haft det ganska "lätt" att bygga upp min muskelmassa, iaf de första åren, sen stannade jag upp. Jag måste säga att när jag började äte kosttillskott ordentligt ocg regelbundet så kom resultaten!!
Det viktigaste du kan börja med är ett vassle protein.
Pf har några olika, då jag rekomenderar dig Whey Tech eller Whey Isolate. Isolaten är snål på kcal, ( nästan inget fett och kolhydrater)en "saftliknande" konsistens.
Whey Tech har en bra blandning av prottein ifrån koncentrat/isolate med ett innehåll av både vassle och kasein (80/20%)
Båda fungerar bra till frukost, mellis, innan o efter träning.
Vill du bygga lite massa tycker jag att du ska prova Xtreeme Cee eller Krealkalyn, ingen av dessa har någon uppbyggnadsfas och binder ingen vätska.
Gå gärna in på www.proteinfabrikken.se och kika lite.
Lycka till, Millan