29 augusti 2008

Fokus

En liten formcheck från imorse

Sitter nu med frukosten framför mig och tänker på gårdagens pass, bröst + axlar. Shit vilket pass, får man säga att man är stolt över sig själv?? Ja, absolut får vi det. Vi måste bli bättre på att uppskatta oss själva och ge oss själva en klapp på axeln och säga nåt snällt eller peppande, utan att få höra att man är självisk, egen kär eller ego.
Vi läser Betéendekunskap nu i skolan, det är otroligt lärorikt och intressant. På bara några dagar har jag fått upp ögonen på MIG SJÄLV. Vi måste vara rädda om varandra men framförallt oss själva.
Efter ett snack med Tobbe häromdagen har jag ändrat lite på mitt tränings schema. Nu är det tungt, enkla basövningar med full fokus som gäller. Och jag måste sluta oroa mig för formen. Jag är så stressad över att jag har så mycket kvar och så lite tid kvar, det stressar mig massor... Tobbe peppade mig sa åt mig att jag måste sluta stressa min kropp, det är det sämsta man kan göra, det är bara att gilla läget och kämpa på så gott jag kan, jag vet ju hur och vad jag ska göra. Det är bara så svårt när man ställer sig på vågen och ser att man har gått upp 2 hg ist för ner, då får jag panik. Jag måste bli bättre på att stressa ner min kropp med alla stressande tankar, jag kämpar på det.
Åter till gårdagens pass, det var så underbart, pga lågt kolhydrat intag i några dagar nu innfann sig en härlig känsla i huvudet cirkulerade vilket krävde full fokus och koncentration. Jag älskar att få köra mitt race, ensam och fokuserat. Jag ville inte åka ifrån gymmet....lite cardio på crossen blev det oxå. Jag avverkade mitt första riktigt tidiga morgonpass i går innan skolan oxå. 5.15 stod jag redo på trampmaskinen i bara underkläderna och jumpisar, riktigt hot;) Vet inte riktigt om det var det som gav sig tillkänna att jag var mer hungrig än vanligt hela dan igår. Mina 10 cashewnötter och 20g vassle var inte det kraftigaste mellanmålet som jag var sugen på innan träningen, men helvete vad passet gick underbart!

På vägen hem cyklade jag förbi Willy´s för att köpa blåbär, I Love blåbär. I förra veckan var frysdisken helt tom:( Igår köpte jag på mig några paket så jag hoppas att jag klarar mig några dagar.


Jag beställde tygprover på Glitz it och de har äntligen kommit!!! Oh, det är så svårt att välja, jag som även lider av beslut ångest gör ju inte saken lättare, alla tyger är så läckra. Nu Lina vet du vad som väntar dig=)

Idag är det ätardag, jag ska ha tjejmiddag här hemma. Tjejerna på H&M kommer hit ikväll, det ska bli jätte mysigt!

Trevlig Helg allihopa, ni får gärna kommenter eller fråga nåt om ni har nåt i tankarna;) PUSS:X

4 kommentarer:

Ebba sa...

Ja, blåbär är sååå underbart gott! =) Och här är de extra stora, me like. Hoppas att tjejmiddagen blir trevlig!

Millan sa...

Ebba: Tack, Trevlig helg! Kram

Sara Broms sa...

Hej Sötnos!! Din lilla stress-apa sluta me de bums!! Du e kanon fin & oroar dej i onödan som vanligt hihi=) ja en fika vore verkligen på sin plats vi har ju hur mycket som helst att prata om ju!!!=)KRAMMMMMIIIZZZZZ

Millan sa...

Sara: Apan jobbar på sin stress, jag är inte stressad i övrigt, bara det att jag vill var fit nu! Jag känner mig som en flodhäst vissa dagar och då känns det inte ok... Är rädd att jag inte kan bli så snygg som alla andra som står på scenen, att det är nåt fel på mig och min ämnesomsättning;(
Fika en dag nästa vecka??? Jag har massor i skolan den här veckan. Puzz & Kram!!