23 augusti 2008

God dietmat

Lördags frulle... Så jag har längtat efter att få äta lite bröd. Imorse innan jag hoppade upp på trampmaskinen satt jag en foccacia deg på jäsning. Efter 45 minuters tramp var den redo att gräddas, snacka om nybakat. Det var riktigt gott, men väldigt mättande. Jag är inte van att bli så "svampig" i magen. För att lyxa extra mycket hade jag på avokado, äggvita och räkor. Nu sitter jag och hoppas smälta alla kolhydrater en aning innan jag drar iväg till gymmet.


Igår gick Lina och jag på stan för att titta på bhar som vi kan använda oss av när vi ska sy mina tävlingsdräkter, det slutade med att hon köpte två st till sig och inga till mig:) Jag ska se över alla mina 100 i garderoben, känns lite väl lyxigt att köpa tre ny för att klippa sönder, jag har säkert några som duger...;) När Lina och jag skildes mötte jag upp Malin för en fika på Waynes, där kunde jag passa på att äta min matlåda som jag hade med mig. Går man på diet så gör man. Ibland måste man vara social och träffa vännerna på stan och då får man göra det bästa möjliga. Jag frågade grabbarna på Waynes om det var ok såklart. Det kändes som om vissa runt ikring tittade lite konstigt på mig, när jag satt med min laxsallad och åt med egna plastbestik hihi.

Motiverad och sugen på ett super duperpass axlar + mage skuttade jag upp för rulltrappan, hoppade i träningskläderna och ut i gymmet. Allt kändes bara fel fel fel. Jag var bara tjock och ful....................... Det enda jag knde tänka på var min tjocka mage, fettet på ryggen, min stora bakdel, allt var blä. Visst är det tråkigt när man har dessa hemska dagar?? Jag hade jätte svårt att fokusera på träningen. Jag kämpade på så gott jag kunde, men efter 25 minuter på trampmaskinen tog jag på mig munkisen, satt jag mig på cykeln hem och kunde pusta ut.

Väl hemma kom humöret tillbaka, Daniel stod redo vid grillen. Alla som säger att dietmat är tråkigt, smaklöst eller äckligt, kan inte ha någon fantasi och framförallt inte ätit min mat;)
Jag älskar att prova mig fram, experimentera med nya ingredienser och smaker. Efter tre år på kock programmet så hoppas jag att jag har lärt mig nåt, och att det framförallt sitter lite kvar i huvudet=0)


Kesella sås gjord på en burk kesella, vatten, rödlök, salsa och massor av kryddor. Stark och god!

Ugnsrostade grönsaker, utan någon olja, I Love!

Grönsaker, kyckling, avokado och kesellasås, perfekt slut på en fredagkväll.

Hoppas ni får en trevlig helg, och ni som har ätardag/höjardag/kolhydratdag, eller vad ni väljer att kalla det, passa på och njut av maten idag, det ska jag göra, Millan!!

2 kommentarer:

Ebba sa...

Åh, maten ser supergod ut =) Hoppas att du haft en bra helg!

Millan sa...

Ebba: Den var super, dietmat behöver inte alltid vara torr kyckling och grönsaker. Det blir nåt liknande ikväll..;) Jag har haft en toppen helg! Kram