24 augusti 2008

Vitamin boosta


Dax att fylla på med lite vitaminer och nytt kreatin. Det värsta tänkbara just nu skulle vara att bli sjuk. Jag har inte varit sjuk sen i februari...peppar peppar. Ett bra tecken på att jag har ett starkt imunförsvar.
På tisdag börjar skolan igen, och då får man nästa räkna med att man drar på sig en förkyldning. 30 stycken i en liten sal... börjar en snora så har alla andra ganska snart fått dennes bacillusker:(
Jag ska bombadera mig med vitaminer och omega3 och hoppas på det bästa. Eller så kanske det bästa vore att om jag nu endå ska få skiten kan jag ta det med en gång. Den som lever får se.
Gårdagens ätardag satt sina spår. Jag kände mig som en sladdrig köttbulle i morse. Det fick bli 60 minuter på trampmaskinen framför två avsnitt Sex and the city, med härlig träningsvärk i benen. Den här veckan ska jag dra ner på kcal lite, jag kommer dra åt snaran främst på kolhydraterna.
Senare i eftermiddag blir det ett ryggpass på gymmet + lite cardio. Daniel är nu på golfbanan så jag ska passa på att göra lite nytta här hemma.
Gårdagens pass på gymmet var underbart. Den enda muskelgrupp som jag inte hade träningsvärk i var benen, så det blev fem tuffa övningar + lite hopprep + cardio. Jag åkte ifrån gymmet med ett starkt lyckorus innom mig, det kändes i benen imorse när jag vaknade oxå kan jag lova. Jag glömde stretcha...
Jag är framförallt ingen baskettjej, snarare tvärt om. Jag har aldrig varit särskildt intresserad av dessa jättar som jagar en boll och aktar sig för foul hela tiden. Men jag måste erkänna, jag fastnade framför OS-finalen mellan Usa & Spanien förut, det var en otroligt underhållande match. amerikanerna var grymma, och härligt muskulösa;)

2 kommentarer:

Stina Telhammer sa...

Tycker du verkar kämpa på väldigt bra, det är roligt att läsa=) Jag ha i alla fall nominerat dej på min blogg!!

Millan sa...

Stina: Jag kämpar på så gott jag kan. Kul att du gillar att följa mig;) Tack snälla för nomineringen! Trevlig helg,
Stor Kram!!