13 augusti 2008

Frestelsens första testning...

Nu äntligen ska jag ta mig tid att skriva några rader. Efter tre veckor hemifrån är det mycket man har att fixa för att komma iordning i de vardagliga rutinerna. På semestern blir det lätt att man gör lite som man vill, ska jag träna nu eller om några timmar? Ska jag ta lite sovmorgon imorn eller inte? Nu är allvaret tillbaks och jag gillar det.

Våran vecka i Göteborg regnade mest bort. Det gjorde mig inte så mycket faktiskt, jag brukar oftast deppa ihop och tycka att allt är skit, och varför ska all skit alltid drabba mig...! Men jag är så otroligt nöjd och utvilad efter de underbara veckorna i vi hade på Gotland. Vi passade på att göra så mycket som möjligt som vädret tillät.

Jag har så svårt att hålla med alla människor som säger att de ska börja träna igen efter semestern, att det är så svårt att hinna med träningen. Hallå? Vad då hinna med, man är ju ledig och har all tid i världen. semestern är ingen undanflykt till träning, enligt mig. Det är kanska många som blir upprörda och som inte tycker som jag, men enligt mig skulle jag kunna träna varje dag. Efter en dag på stranden, på stan eller utflykten blir jag ganska rastlös av att bara åka hem och sätta mig i soffan, och göra vadå? Titta på tv? tvn borde inte vara på under sommar månaderna (månaden) men undantag för en filmkväll någon gång.
Jag summerade mina träningas pass under mina tre semester veckor, jag är ganska nöjd, skulle kunna ha klämt in en eller annan morgonpromenad till kanske.

Gympass: 11 ggr
Cardio efter träning: 9 ggr
Morgonpromenad: 8 ggr
Powerwalk/jogg: 4 ggr
Kosten har varit lite svårare att hålla, jag har försökt så gott jag har kunnat, men grillkvällar, glass, och lite väl mycket bröd till frukost;) har varit de största bovarna...
Idag kom min första prövning på dieten. En tjej på jobbet bjöd på chokladbollar (som jag älskar) och även andra kakor. På rasten var jag ganska hungrig och såg de underbara bruna bollarna ligga framför mig och suktas...jag tog upp en luktade på och insåg att det där inte var nåt för mig, när jag kände lukten blev jag på mind om hur goda de är men att de får vänta fyra månader på mig. Här ska det bli andra bullar, ska jag stå på scenen i december och jag ska inte känna mig missnöjd pga alla sötsaker som jag äter bara för att jag är sugen, det är bara att stå emot, det är svårt, men det går om man bara vill!!! Att lukta på dem räkte, de stillade mitt sug, jag tog en proteindrink med chokladsmak och var inte alls sugen på chokladbollen mer.
Ikväll kom nr två, jag var hos Daniels mamma på middag och det dukades upp kex och brieost och choklad till kaffe, mmm. Jag var "stark och duktig" och tog en svart kopp kaffe. Brieost bygger ingen fitnesskropp hihi.
Idag var det vilodag ifrån gymmet, men stod 50 minuter på trampmaskinen imorse. Dieten går bra, det är förvisso bara dag tre men iaf. Jag har varit lite hungrig på fm innan lunchen och kännt mig lite trött på em men annars mår jag jätte bra, är jätte motiverad och träningen går bra. Gårdagens benpass var underbart, det börjar kännar i quadriceps och rumpan nu, det är skööönt.
Imorn väntar ett gympass på fm; armar, jobb och sen ska jag äntligen fixa iordning naglarna, vi ska på bröllop på lördag och då vill jag vara fin=)
Nu är det dax för nattis mål (igår åt jag nio ggr, idag har det inte blivit fullt så många)
Kramis

Inga kommentarer: