20 augusti 2008

Jag älskar att träna!

Jag kom på mig själv på gymmet igår, mitt under mitt ryggpass, det här är underbart, jag älskar att träna. Under mitt rus hann jag köra sex övningar rygg....det var nog lite väl många kanske;) Det bara flöt på och var så otroligt roligt! Jag körde även tre övningar mage, för mage är en muskelgrupp som jag tyvärr har prioriterat bort tidigare, vilket jag måste kämpa lite hårdare med för att försöka få lite massa på. Stod även 20 tuffa & intensiva minuter på trampmaskinen. När jag kom hem åt jag en sååå underbart god middag, jag ville aldrig att den skulle ta slut. Som jag skrev igår så ligger jag ganska lågt på fettet och aningen högt på kolhydraterna, vilket jag exprimenterade med under gårdagen. Efter att jag hade räknat samman alla mina måltider, både i kcal och energi procent, så såg fett procenten bra ut, men jag hade ätit för mycket kcal..... 1884, vilket inte är särskillt bra. Så kl 22.45 hoppade jag upp på trampmaskinen och körde 25 minuter. Det var väldigt skönt att bara duscha av mig, äta lite kesella och hoppa i säng sen. Vet inte om det hade med gårdagens överskotts energi som gjorde att vågen stod på samma idag som igår??? Jag vet att man inte ska stirra sig blind på dessa digitala siffror, men det är svårt att motstå.

Idag är det ViloDag! Jag har inte haft en endaste vilodag sen jag satte igån med tävlingsdieten förra måndagen. Jag tror att kroppen behöver det idag, jag är lite mör i benen. Det är bara svårt att hålla sig borta när man tycker att det är så kul. Tänk er själva, ni älskar att gå på porslinsmålning, ni skulle kunna göra det dygnet runt och jämt. Men så måste ni stanna hemma en dag och försöka hitta på nåt annat... ni fattar säkert vad jag menar, det är svårt att hålla sig ifrån det man älskar!

Lägger upp gårdagens matschema, är det nåt ni undrar över så fråga gärna.

Innan intervallerna: aminosyror
Frukost: gröt + hallon & björnbärssmoothie
Lunch: wook, med kyckling & grönsaker + keso & avokado (tre glas funlight=0)
Mellis: kopp grönt thé, vassle, nektarin & cashewnötter
Efter träning: vassle + godis
Middag: lax, keso, avokado & tomat
Nattis: kesella + vassle + blåbär
// 1884 kcal, 41% protein, 28% kolhydrater, 31% fett.

Jag ligger lite högt på kolhydraterna tycker jag. Jag tog bort min halva banan i gröten i morse och ska skippa nektarinen i eftermiddag så får vi se hur värderna ser ut i kväll.
Puss!!!

Lina bjöd såklart på funlight appear igår. Tack snälla för att du lurade in mig i saftträsket, där jag nu sitter fast;)

Gårdagen Underbara middag, jag längtar tills ikväll..

Dagens frukostgröt, utan banan, med blåbär ist.

Inga kommentarer: