28 december 2009

Julafton i bilder...

Förberedelserna är i full gång den 23:eIngen kock utan sin kockmössa!Teamwork på hög nivå;o)
Vi lagade så mycket mat, och det blev MASSOR över. Det är synd att man får kasta så mycket av det goda:( mmmm, är det nån som ser att jag äter av chokladsmeten??? tihi:)
Must med frusna hallon, god törstsläckareFrukostgrötenLuuuuunch
Lite av det bästa!!! Det kalla julbordet.
Jag har inte riktigt koll på hur många olika rätter jag gjorde till julbordet (tror det var runt 10 rätter) och jag har inte så mycket recept att lägga ut heller, då jag "kör mycket på känsla". SkagenröraBlandade ägghalvorMin första tallrik :DSista rycket med de sista julklpparna...samtidigt som jag gluttade på Kalle Anka över soffryggen;o)Världens sötaste servitör!!
Allt eller inget..Cocospannacotta
(recept ifrån Allt om Mat Nr 1, 22 dec-09. Det nummret som är ute nu) Apelsincheescake, supergoda(receptet är en egenkomponerad variant....med inspiration av recept.nu)Jag hade bakat en kladdig kladdkaka med kanel o kardemummafudge,mmmm.
(egenkomponerat recept men inspiration av receptet på Tasteline.se)Jag & Daniel skulle inte byta några julklappar med varandra igentligen iår, kanske en liten sak...men jag fick mitt livs bästa julklapp!!!!!!
Jag trodde aldrig för mitt liv att jag någonsin skulle få en hushållsassistent!!!!!!
EN VALFRI!
Jag tror inte Daniel vet vad han har lovat mig?! haha;o)Han har tom rimmat på den :D Hur söt är han inte :X Jag älskar Dig!!!!

3 kommentarer:

Frida S sa...

ujuj, din käre man kommer svimma då han ser prislappen ;-)

men hälsa honom från mig att det är värt varenda öre! det är ett av mina absolut bästa köp (och en suverän klapp till dig!!) och jag har fantastiskt roligt med min "sambo" :D

Gor fortsättning Millan!!

Millan sa...

Frida:
Haha, jag vet;o)

Jag längtar efter min nya familjemedlem, jag vet bara inte än vilken "adoptionsfirma" jag ska vända mig till och vilket namn han ska ha...jag måste titta runt lite på nätet o se vad jag kan hitta.
Gott Nytt År gumman!!!
Kram

Lina sa...

Ni är ju bara fööör söta ni två!!
Ser att ni haft en underbart mysig jul ni också, härligt!
God fortsättning och gott nytt på er sötnosar! Hoppas att vi ses snart :o)
KRAAAM