30 december 2009

Rygg, minibiceps + sol

Idag blev det en snabbis på gymmet. Jag har inte kommit in i gymrutinerna ännu. Jag har liksom "tappat suget", eller rättare sagt, det har inte kommit tillbaka än..
När jag väl är på gymmet tycker jag att dte är jätteroligt, men just att ta sig dit, se glädjen och lusten ATT träna är inte riktigt tillbax ännu, konstigt nog. Det har ju gått fyra veckor nu sen tävlingen och min kropp o knopp borde skrika efter TRÄNA!!!


Men allt har väl sin tid?!

Idag var tiden knapp på gymmet, min P-tid höll på att gå ut, så det gällde att prioritera o vara effektiv.
...Tre övningar rygg + en fjuttig övning biceps ;o) (man måste ta det lugnt, så att de inte växer för fort, hahaha) naevars, jag prioriterade faktiskt mina sista minuter på en snabbis i solariet oxå. Jag vill inte vara genomskinlig och lysa som en lysmask imorgon...:D Då jag vet att Erica (en av tjejerna som kommer på vårt party imorn just nu är o spray tannar sig)
Jag vill inte vara osynlig på mitt eget party

Nu är det dax för att baka en härligt kladdig chokladkaka inför imorgon, så att den är kladdig o god imornkväll....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

God jul och gott nytt år, kan jag börja med! :)

Och sedan är jag lite nyfiken.. Som nybörjare i gym- och fitnessvärlden undrar jag lite över hur mycket cardio du kör off-season. Det känns som om något saknas om man inte kör styrka 4 pass i veckan och ingen cardio alls! Kör du det i samband med styrkepass, separat eller inte alls?

Tacksam för svar, och tack för en grymt inspirerande blogg! Jag kikar in varje dag. :)

Vänliga hälsningar,
Matilda

Ebba sa...

Gott nytt år! :)

Anonym sa...

Gott nytt år på dig. Jag har en liten fundering angående kosttillskott. Tränar en del och målet är att närma sig en bodyfitnesskropp. Jag brukar köpa protein från PF både vassle och casein, tar även omega 3 och vid behov Rage från faring. Vet att många använder sig av glutamin, varför och hur? har du något du skulle rekomendera? Ska köpa mig en spinningcykel för morgoncardio, iallafall nu när det är så kallt. Räcker 30-45min per gång? Vart kan man hitta en bra spinningcykel. Jag vet nu blev det många frågor. Tacksam för de svar du kan ge och lycka till hoppas du får tillbaka motivationen snart, vet själv hur det kan vara...jobbigt. MVH Sofie

Millan sa...

Matilda:
Tack snälla gumman för dina fina ord. Roligt att du gillar mig o min blogg.
Jag försöker köra cardio ca 3-4 gånger/vecka off, ibland mer ibland mindre. Jag brukar köra 20-30 minuter efter ett gympass eller 30 minuter på morgonen innan frukost. Jag tycker att det är skönt att väcka kroppen o börja dagen med 30 minuter på trampmaskinen eller på helgen ger jag mig ut på en powerwalk.
Gott nytt år till dig med!
Kram Millan

Ebba:
Gott Nytt År på dig med gumman!!!
Kram :D

Sofie:
Att köpa en spinningcykel kommer du inte ångra, jag lovar. Har du bara lite självdiciplin och har bestämmt dig för att använda den har du snart "tjänat" in dessa pengar... Jag tycker du ska titta runt lite på olika ordentliga cyklar och se vilken prisklass plånboken tillåter att lägga på en cykel. Min var nedsatt när jag köpte den och jag tror jag betalade ca 4000kr för den.

Jag tycker absolut att 30-40 minuter räcker. jag kör sällan med än 45 minuter. Och kör jag efter ett gympass kör jag mellan 20-30 minuter.

Ang glutamin finns det en massa olika uppfattningar om det behövs eller inte....jag själv använder inte något extra tillskott av glutamin, jag anser mig få i mig tillräckligt genom maten..har man problem med leder, inflamationer eller nedsatt immunförsvar så kan en dos av glutamin vara bra.
Lycka till,
Kram Millan