22 juli 2008

Första semesterdagen!

Blir ett kort inlägg nu, klockan är så mycket och jag är jätte trött.

Vill bara samanfatta dagen.
Jag satt klockan på 7, trots att vi inte somnade förrens efter ett, så tänkte jag ge mig ut på morgonpromenad. När klockan ringde fanns det inte en chans på miljonen att jag skulle orka mig ut på gatorna med ett piggt och glatt humör... Jag somnade om och gick upp vid nio ist och käkade frukost.
Vi åk tetill gymmet vid halv elva tiden för att passa på att träna innan de stänger för lunch 12-15. Daniel och jag körde ben tillsammans, vilket inte händer allt för ofta, det var roligt. Daniel var grymt nöjd med passet men jag kände sådär, har haft problem eller rättare sagt jätte ont i ländryggen på min vänstra sida, vilket jag tror beror på förkorta hamstrings som resulterar i inklämmning i gluteus som i sin tur ger smärta i ländryggen. Hängde ni med? Alla ni som har läst anatomi eller har haft liknande problem fattar nog vad jag pratar om...
...Åter till dagens gympass, jag kände inte att jag kunde ta ut mig ordentligt, kunde inte köra så tungt som jag ville pga av smärtan i ryggen. Det är så sjukt tråkigt när en smärta kan göra att man blir så nedstämd och påverkar träningen. Jag gjorde så gott jag kunde och är iallafall nöjd med dagens pass. Daniel tog bilen hem meddans jag passade på att utnyttja kroppen när förbränningen var på G, en powerwalk på 20-25 minuter hem efter ett benpass, kändes lagom skönt efteråt. In i duschen, ner med lite mat i magen och iväg på födelsedags kalas.
Till min stora lycka så fanns det inga bullar, kakor och andra bakverk som stod och suktades framför mina ögon, kallskuret med massa frukt fanns det ist!!! Mycket bättre för min del. Visst fanns det tårta, men den såg så äcklig ut så jag var inte ens lite sugen.

Nu på kvällen efter kvällens räk och kycklingsallad tog Daniel och jag en kvällspromenad med hundarna, det är så skönt att ta en promenad på kvällen efter att man har ätit.

Vi har även hunnit med att titta på film, Borat! För andra gången, den är så underbart rolig och underhållande. Inget godis eller glass här inte. Kesella, vaniljvassle, funlight och mosade jordgubbar; I Love!


Nu är det natti natti, imorn blir det sol sol sol och då ska jag ligga i bikini. Självklart insmord i solcreme, med sf 6, vi måste vara rädda om vår hud och våra kroppar. Efter att min mamma fick en ganska allvarlig hudsjukdom nu i våras så är jag jätte rädd för solen, solar väldigt försiktigt. Var rädda om er också. Puss o gonatt

Det blev inte så kort inlägg som jag hade tänkt mig,hihi;)

Inga kommentarer: