07 juli 2008

Har jag bitit i det sura äpplet???

Igår var en sån där dag då allt känns skit skit skit. Ni vet sådana där dagar då man bara vill krypa ner i källaren och helst inte komma upp. Jag gick inte utanför dörren på hela dagen. Jag kände mig bara fet, ful och värdelös...hade bara ont i kroppen, kände mig helt matt och trött. Jag hade mobilen avstängd hela dan bara för att slippa prata med nån. Visst är dessa dagar hemska? Man känner inte igen sig själv, sitt betéende och känslomönster. Jag hade planerat ett arm på gymmet, men det var bara att glömma, jag hade ingen kraft varken i psyket eller kroppen.

För att komma på andra tankar exprimenterade jag lite i köket och bakade protein scones, jag lägger ut receptet lite senare.

Imorse kändes kroppen värre än igår...jag var jätte trött, hade ont i varje liten muskelfiber, mådde illa och hade lite feber. Bara någon grad över min vanliga temperatur så det var bara att ta två panodil+koffein och ge sig iväg till jobbet.

Ni vet det där onda samvetet som man har hängandes över sig ibland gjorde att jag ställde mig på trampmaskinen i 25 minuter imorse. Nu såhär i efterhand tror jag att det var det sämsta jag kunde göra. Jag har mått illa, frusit, svettats, haft ont i kroppen och en kraftig huvudvärk har innfunnit sig i mitt huvudet hela dagen. Jag vågar inte ens tänka tanken på att jag kanske håller på att dra på mig en influensa :( Nu ikväll känns det bättre, så jag hoppas att det var ett falskt alarm. Jag har inte varit sjuk sen i februari, så det vore kanske inte så konstigt om det var min tur nu. Jag tror att när jag vaknar imorn så är allt underbart och "normalt" igen!!!

Som ni förstår så blev det tyvärr ingen träning idag heller, "suck", laddar inför ett super pass imorn (förhoppningsvis).


Nu är det dax att fixa matlådan till imorn, rökt makrill, kokt potatis & romsås gjord på kesella & självklart avokado;)

Ikväll blev det äggröra (som Daniel gjorde, det är alltid ett +) på 4 äggvitor, 1 gula, lök, svamp, paprika, räkor & kräftstärtar. Som alltid keso och avokado.

Hoppas på en strålande morgondag!

2 kommentarer:

SantaCarolina sa...

Hej hej! Hittade precis hit men det ska bli kul att följa din resa mot tävlingen! Såna där skitdagar har alla, kom igen nu, jag tycker att du är jätteduktig och ambitiös som kämpar på! kram

Millan sa...

Santacarolina: Kul att du hittade hit. Du är så välkommen att följa med mig på min resa mot mitt mål i början av december. Idag känns allt mycket bättre. Tack för de fina orden =)
Kram!