15 juli 2008

Trött trött trött

Jag var verkligen sugen på att skriva ett jätte glatt, positivt och motiverande inlägg igår när jag kom hem. Men jag var så gott som död. Jag vet inte om jag har kännt mig så konstig, trött och helt förstörd i hela kroppen sen jag hade influensan sist???

Det började på jobbet, vi hade 28 grade VARMT i butiken hela dagen, ni kan ju bara tänka er den arbetsmiljön utan någon som helst ventilation...alla basiller bara flög runt från den ena personen till den andra. Jag var så trött i huvudet, illa mående, hängig och hade ont i varje lite muskel på kroppen.

Jag har kört ganska hårt med träningen den sista veckan, morgon cardio, cyklat till jobbet, gymmat, cardio igen & cyklat hem. Jag kommer inte ihåg när jag hade en vilodag sist, jo jag tror att det var helgen för en o en halv vecka sen. Jag behöver vila, men det är svårt när hjärnan vill nåt annat, om jag inte tränar idag så blir jag tjock....eller iaf inte smalare och då är det bara jag som får skämmas på scenen den 9/12. Dessa tankar cirkulerar i min skalle, trots att jag VET att man måste vila, vilan är den bästa återhämtningen och det är då som man "växer" men det är svårt att få hjärnan att förstå det ibland...

Den enda muskelgrupp som jag inte hade träningsvärk i var benen. Men när kraften inte finns där och känslan är någon annan stans är det svårt att riktigt ta ut sig. Jag var så nära på att cykla hem och strunta i gymmet när jag slutade 19.30 igår, men jag släpade mig upp till gymmet och det började kännas liiite bättre. Jag kan inte påstå att jag gjorde några personbästa men ett klart godkänt under de förutsättningarna jag hade! För första gången var jag så utmattad att jag var tvungen att gå in och sätta mig i omklädnimgsrummet när jag var klar, jag var likbek i ansiktet, det såg ganska läskigt ut. En proteindrink i magen och några underbara godisbitar senare satt jag mig på cykeln hem.

Mat lusten som alltid brukar finnas där, var helt borta. Jag åt lite jordgubbar, kiwi & mango och drack en proteinsmoothie innan jag somnade på soffan vid 22 tiden. Jag orkade inte ens sitta upp i soffan. Daniel fick nästan bära mig in i sängen när han skulle lägga sig, Läskigt.

Idag är en helt träningsfri dag på alla sett, jag tror att det är det bästa för min kropp. Måste dock tänka på att äta några kalorier mindre idag då jag inte kommer att göra av med allt för många. ;)
När jag vaknade kändes det mycket bättre, lite ont i kroppen har jag självklart men framåt kvällen hoppas jag att jag mår prima!

När som helst kommer mamma & Patzie hit och ska fika lite, det var säkert tre veckor sen vi sågs, det ska bli mysigt.

Hoppas ni får en fin dag i det nu soliga vädret!!! //Millan

Några bilder från imorse, trots att bilderna känns sådär så bjuder jag på dem. Det är väl det som är lite grejen att man kan ju inte bara lägga ut snygga och perfekta bilder, många kilo som ska bort...
Blunda för bilden på ben och rumpa, jag sitter stadigt iaf ;)

8 kommentarer:

Unknown sa...

Magen ser bra och stark ut. Riktigt snygg defintion på axlarna =)

Millan sa...

Robin: Tack snälla!! Det värmer så mycket med några fina kommentarer när man själv bara ser alla brister och fel. /Millan :)

Sara Broms sa...

Hej Gumman! Du måste vila knäppis=) Bilderna ser toppen ut! & muffinsarna såg helt underbara ut!!!=) blev helt hungrig när ja såg bilerna=)=) Puss & kram!!!

Millan sa...

Sara:Jag vet att jag måste vila, men Du om nån vet att det inte alltid är det lättaste...;) Imorse avstod jag ifrån morgoncardion, jag är så duktig. Kramis!!

Fia sa...

Du är jättefin i kroppen o rumpan o benen är inte alls nåt att blunda för! Så det så!

Kör hårt nu bruden! *KRAM*

Millan sa...

Fia: Tack snälla gumman;) Va gullig du är.
Jag lovar att jag kommer att få kämpa ordentligt med att bli av med det stötdämpande vadderingarna runt rumpa och lår, då det alltid vill hålla sig kvar på mig... Men jag ska satsa till 1000, jag lovar. Kram på dig!

Lou sa...

Nä inte ska du skämmas för din kropp, den är fin å visst finns det en del att droppa innan du e tävlingsklar men det fixar du:)
Kör på å lyge till
vänligen
Lo Wol

Millan sa...

Lo: Tack snälla. Jag tycker att det hör till att visa lite bilder på offseason och låta er följa med mig på resan till tävlingsform. Det vore ju konstigt om jag var i tävlingsform redan nu, så självklart finns det massor att ta av. Men efter min semester ska jag satsa Stenhårt, jag lovar dig. Jag har ju aldrig tävlat tidigare men ska göra mitt absolut bästa för att känna mig så nöjd jag bara kan. Kram på dig!