06 juli 2008

Vart är sommaren??

När jag nu äntligen hade en ledig helg så är det bara skit väder...visst är det tråkigt att man påverkas av det dåliga vädret, vare sig man vill det eller inte. Jag hade massor av planer för den här helgen, men vi har fått styra av alla mina idéer pga av vädret. Visst kan det vara bra att få vara hemma och fixa lite i form av städning och tvätt, men det är inte alltid det roligaste (men de mest nödvändigaste)

Morgonen började med att jag tog lite sovmorgon och gick upp kl 9.00. Vi kom hem ganska sent igår natt, vi var hos Erica & Danne och käkade lite. Håll i er, vi åt stenugnsbakad pizza! Ingen diet vänlig mat direkt, men jag har inte ätit pizza sen någon gång i höstas och var riktigt sugen på det igår. Vanlig pizza kan jag inte äta, jag tycker de är så slemmiga och ofresha. Stenugnsbakad är ju iaf mozzarella, parmaskinka, räkor, ruccula mm, det var gott.

Väl uppe i morse tog jag mig en shot med aminosyror och lite koffein. 30 minuter på trampmaskinen och nu är äntligen frukosten avklarad. Idag blir det en lugn och skön slappardag, ett armpass på gymmet är det enda som jag har planerat in. Hade vädret tillåtit så hade vi åkt ut en sväng på golfbanan så att grabbarna (Daniel, Tobbe, Kenna) kunde spela lite golf så skulle jag & Nina följa med som stöd, men jag är inte så sugen på att klaffsa runt i regnklder i fyra timmar... :( Det får bli en annan dag.

Det blev en sväng till Linköping igår med sikte på Ikea. Vi käkade lunch på ett litet wookställe mitt i centrala Linköping. Jag var så grymt sugen på Thai, det är ju så gott!

Mina två grabbar som fick den "äran" att tillbringa en dag tillsammans med mig hihi...


Jag har aldrig handlat så lite som vi gjorde inne på Ikea, batterier och ett tidningsställ. På MQ köpte jag två st klänningar iaf.

Jag fick sån ångest när vi kom hem att jag hade missat morgonpromenaden (pga hemsk/bästa träningsvärken) + att gymmet har sommar tider som gjorde att jag missade gårdagens pass. Jag ställde mig 45 minuter på trampmaskinen hemma i vardagsrummet, det kändes otroligt skönt för sammvetet att ha rört på mig lite efter thai lunchen och vad som komma skall (pizza)



Bilder ifrån gårdagen, 56,4 kg.

5 kommentarer:

Erica sa...

Tack för igår, trevligt att ses... även om det tyvärr gått allför länge mellan gångerna nu:-(
Klänningarna var jättefina!
Kramis!

Millan sa...

Erica: Tack själv, det blir tyvärr så lång tid mellan gångerna när vi alla är så busy, hihi.
Kram på dig!!

Fia sa...

Kul o spännande me diet o tävling! Jag kommer tillbaka o kollar hure går!

Tack för kommentaren i min blogg! Vi länkar väl? :)

*KRAMIS*

Millan sa...

Fia:
Det ska bli en jätte rolig och spännande tid nu framöver. Du får gärna komma med tips och idér på hur du har gått tillväga tidigare;)

Självklart länkar vi, det är redan fixat!!!
Kram på dig.

Sara Broms sa...

hej gumman! fina bilder på dej oxå=) hihi lusse va lite för grov för storlek herr s =) stackarn de blev lite tajt=) Hoppas allt e bra för övrigt!=) PUSS!!!!!